Avatar billede momoney Novice
19. november 2006 - 20:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til Microsoft

Jeg har et lidt spøjst problem.
Jeg har en helt ren installeret computer, men kan ikke få adgang til MSN.dk microsft.dk eller com eller windows update.

Min egen holdning er at det er udbyderens DNS den er gal med.

Har I et bedre forslag.
Avatar billede Slater Ekspert
19. november 2006 - 20:51 #1
Har du tjekket din HOSTS fil? (I windows\system32\drivers\etc)

Jeg havde på et tidspunkt en irriterende virus, kaldet hellmsn, som tilføjede netop de sites til HOSTS-filen, så man ikke kunne komme ind på dem.
Avatar billede leif Seniormester
19. november 2006 - 21:01 #2
Hvad DNS servere bliver der brugt ?

Jeg har selv CC og kan sagtens se msn.dk og de andre
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
19. november 2006 - 21:13 #3
Hvis du kan komme på nettet så er det ikke et DNS problem :-)
Avatar billede leif Seniormester
19. november 2006 - 21:15 #4
lundorff-net -> Kan sagtens være et DNS problem ! En DNS server kan have fejl så den ikke slår visse zoner korrekt op
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2006 - 21:23 #5
har oplevet samme problem i sidste uge.  tror at det er noget i luften der ikke helt er som det skal være.

brug goolge til at søge efter MBSA 2
Microsoft Baseline Security Analyser        med denne kan du scanne din computer efter manglende opdateringer, og hente dem via det link som den danner.
Det er som navnet antyder microsofts eget produkt så der er intet at være bange for.

Ikke den optimale løsning, men et alternativ der virker.
Avatar billede momoney Novice
19. november 2006 - 22:58 #6
HOSTS Fil ??? Tja det ville være et udenmærket bud hvis ikke maskinen blev reinstalleret i Torsdags og jeg alligevel havde problemer med den samme dag.

Jeg snakkede med CC support og supporteren have haft et ligende tilfælde tidligere på ugen, men hørte ikke selv slutningen på løsningen.

Det pudsige er jeg kan pinge dem. Derfor kan det jo både være lokalt og CC
De har nu oprettet en sag på opgaven Men jeg er stadigvæk åben for forslag.
Avatar billede momoney Novice
19. november 2006 - 22:59 #7
Leif >>> Jeg ved det faktisk ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. november 2006 - 23:04 #8
Avatar billede jonas84 Nybegynder
20. november 2006 - 00:13 #9
momoney -> det lyder ikke som om CC er årsagen til det problem. Hvad giver en ping og traceroute til msn.dk, msn.com, microsoft.dk og microsoft.com?

Har du 212.242.40.3 og 212.242.40.51 som DNS-servere i både CC's router og på din egen maskine?

Har du noget andet udstyr på ud over det fra CC (switch, hub, trådløs router/switch/access point osv.)?

Har du nogen firewall, anitvirus eller peer2peer killer installeret på computeren?

Til sidst: har du stavet korrekt? Lagde mærke til du havde skrevet at du ikke kunne komme ind på "microsft.dk" :-)
Avatar billede momoney Novice
20. november 2006 - 16:16 #10
Til alle. CC har besluttet og sende mig nyt udstyr. Så mon ikke de er bevist om at de har en fejl. ???

Jonas. Ja der er kun selve routeren fra CC og jeg kan godt stave ;O)
Det er bare herinde det går stærkt...
Avatar billede jonas84 Nybegynder
23. november 2006 - 12:46 #11
Det kan jo sagtens være routeren det skal jeg ikke helt kunne sige, men det lyder selvfølgelig lidt mærkeligt alt taget i betragtning.

Men skulle lige være sikker på det med stavningen ;-)
Avatar billede momoney Novice
23. november 2006 - 20:12 #12
Jeg kan så fortælle alle at CC valgte at udskifte routeren, og det har løst problemet. Tak for jeres deltagelse.