Avatar billede vision-jsp Nybegynder
19. november 2006 - 13:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skifte system disk

Hej folks,

Har en server med 5 36 gb SCSI diske. Disk 0 (systemdisk) har desværre ikke så godt, så jeg vil gerne skifte den ud. Men som sagt så er det på denne disk at Windows 2003 ligger med en masse programmer osv.

Hvordan får jeg lettes overført alt til en ny harddisk UDEN at skulle reinstallere det hele?

/Jakob
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 13:17 #1
Acronis Partition Expert kan, er ikke sikker på du kan med http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/ men er et forsøg værd, ellers så tag backup, og restore til den nye disk.
Avatar billede morhan Novice
19. november 2006 - 13:18 #2
Hvis det er en dynamisk disk, kan du oprette et mirror af disken i diskhåndtering. Det er ganske nemt og smertefrit
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
19. november 2006 - 13:58 #3
Jeg kunne selvfølgelig tage en backup, men Windows backup kan ikke restore uden at installere et windows system vel?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 14:04 #4
jo det kan du ;) i med din install skive og vælg restore (du kan trykke på F et eller andet, og så skal du have floppy disken klar, som laves ved en fuld backup)
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2006 - 21:18 #5
ASR disk  som niels snakker om.  (bakker niels op, det kan godt lade sig gøre)
Jeg går ud fra at der en grund til at Morhan's forslag ikke kan lade sig gøre i praksis hos dig,  da jeg også ville mene at det ville være det letteste.
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
21. november 2006 - 22:07 #6
ASR metoden virkede perfekt! Tak for hjælpen!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. november 2006 - 22:10 #7
det var så lidt ;)