Avatar billede €yston Nybegynder
21. maj 2001 - 15:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flytte filer fra NT --> 2000

Jeg skal flytte rigtig mange filer/mapper/shares med permissions/brugergrupper og det hele fra en NT4 server til en W2k server.

Jeg har allerede testet Secure Copy 3 fra Small Wonders, dette program kan bare ikke flytte mellem NT4 og W2k. Programmet crasher simpelt hen.

Er der nogen der kender til andre programmer der kan udføre dette job for mig?
Avatar billede leif Seniormester
21. maj 2001 - 15:25 #1
Nu er jeg ikke NT nørd, men kan man ikke lave noget eksport af brugere i NT4 og importere i W2K !!!
Avatar billede leif Seniormester
21. maj 2001 - 15:28 #2
Måske skulle jeg læse ordentlig, det er jo mapperne !!! Hvis man laver en Backup, får den så ikke det hele med ???
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. maj 2001 - 15:29 #3
Måden at gøre det på, var nok at indmelde din Windows 2000 i domænet, som DC .. så får den automatisk replikeret alle brugere over!
Avatar billede €yston Nybegynder
21. maj 2001 - 15:32 #4
Backup er nok ikke løsningen, så kommer shares ikke med så vidt jeg husker. Og den er meldt ind i domænet, men den skal ikke være DC. Det løser heller ikke opgaven, vel!
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. maj 2001 - 15:43 #5
Ahh ... læste det lige igennem igen, okay!

Men der findes et eller andet Microsoft program som kan kopierem i hvert falde NTFS rettighederne!
Avatar billede annika Nybegynder
21. maj 2001 - 18:13 #6
Prøv scopy.exe fra NT Resource Kit.
Hvis du ikke har den, så læg din e-mail og jeg sender den.
Avatar billede €yston Nybegynder
23. maj 2001 - 14:12 #7
Nu kan Scopy jo desværre ikke trække grupper med over, og det er en vigtig detalje!
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. maj 2001 - 22:32 #8
Okay, det du skal have, er en kopi af konfigurationen?

Så du skal kopiere en masse filer - og som noget helt andet, også kopiere de grupper som er oprettet på serveren?

Du må meget undskylde, men jeg mente ellers at scopy også kopierede rettigheder med over?
Avatar billede €yston Nybegynder
08. juli 2001 - 23:08 #9
Tak for alle forslag, men det løste ikke opgaven!