Avatar billede jokke-svin Nybegynder
18. november 2006 - 15:02 Der er 6 kommentarer

Død harddisk - RAW filformat

Er der nogen der ved hvordan man redder en "død" harddisk, hvor den siger "RAW" som filformat?
Avatar billede loppehund Nybegynder
18. november 2006 - 15:06 #1
Hvis man pludselig ikke kan læse fra sin harddisk og opdager at filformater er blevet lavet om til RAW, er der hjælp at hente. Download følgende program fra linket og registrer det 39 $, ellers kan det ikke genskabe filerne fuldt ud. http://www.quetek.com/prod02.htm

Genskaber også slettede filer.
Avatar billede jokke-svin Nybegynder
18. november 2006 - 15:46 #2
Virker det også hvis man slet ikke kan komme ind på selve disken? Har prøvet at hooke disken op til en anden computer via USB, men det er kun nogle gange jeg kan se at den overhovedet findes. Den viser ingen filer. Der står bare RAW i stedet for NTFS.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. november 2006 - 16:17 #3
Vor superbruger, helgec, har denne vejledning og forslag til løsning

http://www.helgec.dk/lost%20partition.html

halifax
Avatar billede jokke-svin Nybegynder
18. november 2006 - 16:25 #4
Mange tak, det lyder helt perfekt :) Går straks i gang!
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2006 - 00:22 #5
raw har du haft linux på disken

da jeg skiftede disk i min linux sattelit modtager og satte den over i en ntfs pc der viste den også raw i diskhåndteringen .
Avatar billede halifax Nybegynder
06. december 2006 - 13:59 #6
RAW = rå, dvs ingnting. Det betyder at adgangen til indholdet (filerme) på partitionen er blevet ødelagt, men de er der stadig.

Er du kommet længere i redningsarbejdet. Hjalp vejledningen fra helgec, henvist til ovenfor?
Feedback, pleace.