Avatar billede mickeydumm Nybegynder
17. november 2006 - 16:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort virker ikke?

Jeg har lige skiffet bundkort ( SL-75KAV, Socket A) og har i den forbindelse også fået et grafikkort i (MSI, FX5200, 128 MB)
Nu er problemmet bare at når jeg tænder computeren går den fint i BIOS, og man ser også at Windows starter, men så er det at problemmet sker.

Når den har loadet Windows, står der på skærmen " Video mode not supported"

Jeg har, efter råd fra andre, prøvet at resette BIOS, men det hjælper heller ikke.
Er det bundkortet og grafikkortet der ikke kan arbejde sammen? Eller er det bare mig?
Håber lidt på det sidste :-)
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. november 2006 - 16:59 #1
Tryk F8 under opstart og vælg VGA tilstand, slet det gamle kort og indstaller det nye.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. november 2006 - 17:02 #2
korrekt, eller sæt opdaterings hastighed til 60hz, dit kort fejler ingenting (du kan jo se BIOS og POST)
Avatar billede Jensen DK Novice
17. november 2006 - 17:02 #3
Bot op på XP skiven og udfør er repation anden gang du får muligheden.
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2006 - 17:06 #4
Nu ved jeg ikke om det har noget at komme efter, men dit bundkort understøtter "kun" AGP X4 og dit grafikkort er X8. Mener dog, at AGP X8 er bagudkompatibel, men er ikke sikker hvad angår dit kort.
Har du et andet at prøve med.
Avatar billede haverslev Novice
17. november 2006 - 17:07 #5
Dette er forudgående:
http://www.eksperten.dk/spm/744337
Avatar billede milter Ekspert
17. november 2006 - 17:20 #6
Kan det tænkes, bundkortet står til AGP2x?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
17. november 2006 - 17:49 #7
fejlen er at grafikkorttet står til enten for høj opløsning, eller for høj opdaterings frekvens, (evt begge dele), problemet afhjælpes ved enten Peet49 måde eller som jeg skrev manuel indstilling af opdaterings frekvens.

AGP4 og AGP8 er kompatible.
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
17. november 2006 - 18:20 #8
Super peet49 :-)
Det hjalp at sætte den til opstart i VGA tilstand, og har nu en computer der virker perfekt...
Takker alle mange gange for hjælpen...
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. november 2006 - 18:22 #9
Selv tak.