Avatar billede jonathan Nybegynder
21. maj 2001 - 13:53 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

LOGON PÅ WINNT4 FRA WIN2K

Jeg har prøvet at finde ud af hvordan jeg i windows2k prof. sætter den til at den skal have godkendt dens password fra Winnt4 serveren, men kan ikke rigtigt finde det.

Jeg har rodet rundt i regedit, men af en eller anden årsag har MS byttet rundt på alle de gamle ting som vi havde i win9x, nåh, jeg prøvede derefter poledit, men havde dog ikke lige den rigtige version (den kunne ikke gemme, dette skyldes problemet med regedit igen)

Nåh, anyway... det eneste jeg sådan set skal vide er hvor jeg skriver serverens navn, og tvinger den til at logge på.

Eller nogen har en poledit jeg kan bruge til Win2kPro.
Avatar billede disky Nybegynder
21. maj 2001 - 13:54 #1
det er vist noget med at den ene bruger krypteret password den anden gør ikke.

Prøv at find poledit på www.microsoft.com hjemmeside, ellers er den vist også på cd\'en
Avatar billede prodic Mester
21. maj 2001 - 13:54 #2
Er det ikke lige lovligt mange point? :-)
Avatar billede jonathan Nybegynder
21. maj 2001 - 13:55 #3
Jeg har prøvet, men microsoft´s side er et stort rod !
Avatar billede jonathan Nybegynder
21. maj 2001 - 13:55 #4
prodic, jeg er ligeglad, jeg gider ikke rode med det lort mere...
Avatar billede svein Nybegynder
21. maj 2001 - 13:59 #5
For at tilføje en Windows 2000 Pro til et NT4 domæne gør du følgende:
Højreklik på MyComputer - Vælg Properties - Network Identification.
Her tilføjer du din Win2k pro til et domæne!
Du skal ikke brug regedit, Poledit til dette!

Du skal ikke bruge Poledit til Windows 2000.
Avatar billede makse Nybegynder
21. maj 2001 - 14:02 #6
Kan man ikke også bruge Start - Run - MMC ?
Avatar billede jonathan Nybegynder
21. maj 2001 - 14:04 #7
Jamen, det er ikke et domæne
Avatar billede svein Nybegynder
21. maj 2001 - 14:13 #8
Hvis du vil vide mer om Windows 2000 Profesional og Group Policy kan du kigge forbi på:

www.svein.dk
Avatar billede sjensen Nybegynder
21. maj 2001 - 14:36 #9
jonathan, hvis din Winnt4 er en server kører den også et domæne.

Hvis du selv har installeret winnt og det er winnt server versionen vi taler om, så skal du altid starte med at installere en PDC, der dermed angiver et domæne, fordi alle andre serverversioner ikke vil kunne installeres uden at de kan se en \"domænekontroller\" (server).

Hvis det ikke er en server version men derimod en arbejdsplads version, så er den installeret i en såkaldt arbejdsgruppe fordi der ikke er nogen \"domænekontroller\" (PDC) til at godkende en domæne installation.

Så tilbage til spm: Hvis det er en server er det også en PDC og den kan du vælge fra W2000 sådan som svein viser det, men hvis det er en arbejdsplads (workstation) kan du glemme brugerverifikationen. W2000 kan ikke logonverificeres af en NT workstation.

Men alle de shares du laver på Winnt maskinen kan du beskytte af de navne/passwords du har oprettet på winnt maskinen og så skal w2000 maskinen angive disse navne og passwords for at kunne bruge winnt\'s shares. Og det virker ligeledes omvendt.
Avatar billede svein Nybegynder
21. maj 2001 - 14:57 #10
Hej Jonatan,

hvad er det egentlig du ønsker? Den metode jeg har beskrevet er den officielle men det var tydligvis ikke det du var på jagt efter!? Hvad er det så?

For at tilføje en Windows maskine til et domæne skal du være administrator, eller en bruger der har rettighed til at tilføje en computer til et domæne, så som ServerOperator!
Avatar billede burningice Nybegynder
21. maj 2001 - 15:11 #11
svein... man kan altså sagtens installere en server som member-server... bare en kommentar :o)