Avatar billede speedfreak Nybegynder
17. november 2006 - 03:00 Der er 2 kommentarer

ny asus bærbar med farveproblem i skærm

Har lige købt en asus a6ja bærbar med ati x1600 kort i mm.

men det er somom der er et problem med farverne på skærmen.
når man bruger mørke farver (ikke helt sort) så er der en masse pletter overalt på skærmen uanset hvad for programmer eller sider jeg er inde på. feks. laver man et helt ens farvet ark i i et eller flere grafikprogrammer, ser det ud somom man har sprøjtmalet med en farve mere ovenpå, selvom det kun er en farve.

det gælder også hjemmesider hvor der er store flader med ens farve osv.

har prøvet med de nyeste driver både til windows men også i linux og det ser ens ud.

og skal lige siges at maskinen faktisk fryser helt i linux ved brug af opengl uanset dist og driver.

så syntes at der er et eller andet galt, men vil gerne høre fra andre der evt. har samme problem eller maskine.

da den er lidt svær at fejlbeskrive, hvis den skal sendes ind.

Men vores gamle IBM bærbar i hjemmet har langt bedre billed en den her :(
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
17. november 2006 - 04:13 #1
Bærbare/Skærme i den forstand, er ikke lige mig hardware mæssigt, men jeg ville mene at du skulle kontakte din forhandler, og kræve omlevering.

Det lyder for mig - som om at skærmen er syg.

Skal dog siges, at jeg ikke har meget forstand på skærme, men når det ikke hjælper med en anden driver som jeg forstår på dit indlæg, så ville jeg henvende mig til forhandleren. :-)
Avatar billede speedfreak Nybegynder
17. november 2006 - 10:31 #2
faldt lige over den her, så jeg er ikke den eneste der har de her farveproblemer.
Det ser ud som om det er et driver problem, og det er ikke godt da asus ikke opdatere deres drivere, og at ati slet ikke yder support til asus. Så jeg kan feks. ikke hente ati's drivere :( Så det er der skovlen ligger gemt.

Hvad faen gør man så. ingen driver der passer til ens hardware :(
har prøvet hele natten, med alle mulige drivere, men kan ikke ligge en eneste ind, andet end den gamle fra asus selv.

link til en med samme problem.

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?p=1334631642

link til et billed hvor man kan se farveproblemet

http://saidkarlsson.com/colorproblem.jpg