Avatar billede motyl Nybegynder
15. november 2006 - 11:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indstillinger for upload i ASP

Hej Eksperter.

Jeg administrer et Intranet, som er bygget op i asp. Der er en upload funktion til filer, men hvis jeg f.eks vælger at uploade en fil på over 398 Kb får jeg en fejl:

Siden kan ikke vises...
HTTP 500 - Intern serverfejl
Internet Explorer

Hvordan kan jeg tillade større filer at blive uploadet på servere?

Kan I evt. fortælle mig hvilke konfigurationfil i asp-fortolkeren jeg skal ændre på? Det ville også være rart hvis I kan give mig et linienummer i forhold til hvor der skal ændres nogle parametre.

Jeg går ud fra at ASP også har den slags indstillingsmuligheder ligesom PHP har?!

Jeg håber at I kan hjælpe mig i denne sag. Det haster lidt :)
Avatar billede keysersoze Guru
15. november 2006 - 11:50 #1
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"

så får du en fejlbesked du kan bruge til noget. Problemet kan ligge flere steder så det er lidt svært at give et præcist svar nu.
Avatar billede fennec Nybegynder
15. november 2006 - 12:22 #2
Hvis du kan uploade små filer er det sikker en instilling i Metabase.xml filen du skal ind og rode med. Det er den fil der styre IIS, så du skal have adgang til serverne.
Avatar billede fennec Nybegynder
15. november 2006 - 12:29 #3
Det er AspMaxRequestEntityAllowed punktet du skal have fundet heri. Den bestemmer mæbgden af bytes, der kan sendes:
http://support.microsoft.com/kb/327659

Metabase filen ligger i windows\system32\inetsrv\
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2006 - 02:23 #4
lukketid?
Avatar billede motyl Nybegynder
10. december 2006 - 11:47 #5
Hej.

Den sidste tilbagemelding fra den serveransvarlige er, at det virker igen. Det var altså de rigtige de rigtige ændringer du bad os om at foretag for max upload. Mange tak for hjælpen..

Mvh.

Brian
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2006 - 11:53 #6
og eftersom det var fennec der foreslog det må han vel næsten komme med et svar.
Avatar billede fennec Nybegynder
11. december 2006 - 08:10 #7
Jamen så laver jeg et svar.
.o) <-- One Eyed Jack