Avatar billede severindk Nybegynder
14. november 2006 - 23:51 Der er 6 kommentarer

fps problem.

Endnu et PC problem :-\

Jeg oprettede en tråd for nogen dage siden hvor jeg søgte hjælp til mit nye grafikkort, men har senere fundet ud af at det slet ikke vil virke sammen med mit bundkort.. Men det er ikke det vigtige her.

Mit nye problem er at nu har jeg en FPS på 9 i gennemsnit når jeg spiller spil, computeren crasher også sommetider hvis jeg render nogen tunge billeder i 3d studio max.

Kan det være noget hardware der er skadet, eller ligger problemet et andet sted?

Evt. nogen der har haft samme problem?
Avatar billede jacla Nybegynder
15. november 2006 - 00:09 #1
Kan være for lidt køling af PC eller CPU
Avatar billede severindk Nybegynder
15. november 2006 - 00:10 #2
Har haft rodet lidt med min CPU køler, og den sidder helt fast igen... Men kan det stadig være et problem at jeg har haft den ude?
Avatar billede jacla Nybegynder
15. november 2006 - 01:00 #3
Nej ikke hvis du lade kølepasta side på køleren men, hvis du har sat en masse ny hardware i din PC, eks brænder større grafikkort mv. kan din strømforsyning godt blive for lille. Det medføre at din Pc bliver for varm. Hvis du en blæser eller på anden måde kan køle din PC, kan du jo se om det går over.

Ellers kan det være grafikkortet eller RAM'en det kan være galt med.

Du kan i biosen se din CPU temp. Der findes også programmer der kan det, men ikke alle er lige gode.
Avatar billede severindk Nybegynder
15. november 2006 - 13:03 #4
Nu virker det igen... Tog alle dele ud af computeren, gik i krig med støvsugeren/vatpinde, satte det hele sammen igen.. Og nu er min FPS 70-80+ ^^
Avatar billede severindk Nybegynder
15. november 2006 - 13:06 #5
Nårh ja.. Skal lige siges at min cpu temp var 95 ;S - Nu er den gudskelov nede på 45.
Avatar billede jacla Nybegynder
15. november 2006 - 17:09 #6
Så har det været fordårlig kølling af CPU  C",)

Godt det virker

vh
jAN