Avatar billede exposure Nybegynder
14. november 2006 - 16:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IIS og DNS

Hej Alle

Har et lille problem som jeg ikke rigtig fatter meget af.

HAr på en server 2003 kørende IIS. Hvis jeg skriver http://localhost så virker det hele fint, men skriver jeg serverens ip eller name så får jeg en 403. Har set i mine log og fundet ud af at fejlen er at "directory listing is denied". Dette giver dog ikke helt mening, da det jo virker med localhost.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jps6kb Novice
14. november 2006 - 18:22 #1
Du skal på hvert site angive om du tillader directorylisting. Som standard har man ikke rettighed til at gøre det. Det er en regel som gælder for Internet Guests. Altså, folk som tilgår din server udefra. Når du gør det lokalt på maskinen er du ikke Internet Guest.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
14. november 2006 - 18:34 #2
Har du standard siden til at ligge på IIS'en?

Er der tilladelse til anonym adgang??
Avatar billede exposure Nybegynder
15. november 2006 - 16:30 #3
under wwwroot ligger den en default.htm og denne bliver jo også vist hvis man bruger localhost, men ikke hvis man bruge ip eller server navn.

Der er tilladt anonym adgang.
Avatar billede jps6kb Novice
15. november 2006 - 23:20 #4
Hmm.. det lyder som om at du kommer ind på et andet site når du skriver IP adressen.. har du andre sites i din IIS end Default? Hvis ja, har de en Default fil?
Avatar billede exposure Nybegynder
15. november 2006 - 23:37 #5
Fandt selv ud af det. Det viste sig at der var et andet site som var assigned til ip og at denne ikke havde nogle fil at blive vist.
Avatar billede jps6kb Novice
16. november 2006 - 12:05 #6
Altså, det jeg skrev i min sidste kommentar....