Avatar billede drdal Nybegynder
14. november 2006 - 14:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sort/hvid status bar inden XP splash screen under boot

Hej Xperter

Jeg har et problem med en workstation på mit arb.

Når computeren starter op kommer der en Sort/Hvid staus bar der kører i ca 2-4 minutter inden den velkendte windows XP splash screen kommer frem og ellers booter og fungere computeren normalt.

Specs:

Windows Xp pro
Domæne klient
P4 2.4 Ghz
1 GB ram
osv osv....

Hvad betyder denne hvide status bar?
Avatar billede drdal Nybegynder
14. november 2006 - 14:17 #1
Det skal lige siges at computeren er helt NY installeret og ren.. Drivere og office er installeret ellers ikke noget programmel..
Avatar billede nva Praktikant
14. november 2006 - 15:07 #2
Har du haft et andet OS på før? Det er måske noget med dualboot - et gammelt windows 2000 der forsøger at starte først?
Avatar billede nva Praktikant
14. november 2006 - 15:13 #3
Du kan bruge Bootvis til at fortælle hvad der sker og bruges tid på under boot http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664
Avatar billede drdal Nybegynder
14. november 2006 - 15:15 #4
Har kun haft Windows XP på maskinen og har lavet en helt ren installation og lavet en fuld formatering af HD'en
Avatar billede nva Praktikant
14. november 2006 - 15:37 #5
Har du mulighed for at lave et billed af fænomenet? Det siger nemlig ikke mig noget umiddelbart.
Avatar billede drdal Nybegynder
14. november 2006 - 15:54 #6
Jeg er lige ved at klone disken til en ny for at finde ud af om det evt er en defekt HD.

Hvis det ikke hjælper laver jeg lige et billede til dig..

Desuden har jeg prøvet at boote med det Bootvis og det ser udtil at der bare ikke sker nogen aktivitet på hverken CPU eller disk de første 8 minutter under boot.. Mystisk
Avatar billede drdal Nybegynder
14. november 2006 - 15:55 #7
Bliver først i morgen har fri nu.. ;)
Avatar billede drdal Nybegynder
15. november 2006 - 08:25 #8
Har løst problemet med en ny HD!! Det vil altså sige at denne hvide status bar er en slags "Vente" position, hvor Windows venter på Hardware er klart.. Vil jeg tro..

Tak for interessen!