Avatar billede hejsletj Nybegynder
12. november 2006 - 08:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Optage samtale

Min far fylder snart 60 år. I den forbindelse skal jeg optage nogle samtaler med venner, kærester, klassekammerater m.v. fra "gamle" dage. Jeg har et headset med mikrofon, og Skype Out fungerer fint. Nu vil jeg så gerne optage lyden. Ikke kun min egen. Har i nogle bud.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. november 2006 - 08:50 #1
F.eks Goldwave www.goldwave.com. Hvis du har Nero: Nero WaveEditor
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. november 2006 - 09:26 #2
Hmm, det lader ikke til at det kan lade sig gøre medmindre du har 2 lydkort. Jeg har dog fundet ud af at programmet hotrecorder skulle kunne klare jobbet: http://www.hotrecorder.com/

Det er et program til at optage VoIP.
Avatar billede hejsletj Nybegynder
12. november 2006 - 10:00 #3
Kan jeg kun bruge goldwave.com hvis jeg har nero?
Avatar billede hejsletj Nybegynder
12. november 2006 - 10:05 #4
Når jeg åbner siden hotrecorder.com bliver den ved at "åbne den". Siden kommer ikke ordentlig frem. Skal jeg trykke på noget?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
12. november 2006 - 11:07 #5
Du kunne prøve nogle af de udvidelser som findes til skype...
https://extras.skype.com/86/view
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. november 2006 - 11:22 #6
Put linket i din browser.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. november 2006 - 11:25 #7
Og Goldwave og andre almindelige lydprogrammer virker åbenbart ikke, da lydkortet skal understøtte brug at 2 enheder samtidig. Det gør de færreste lydkort. Derfor skal du bruge et VoIP optageprogram.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. november 2006 - 11:38 #8
Og ellers er der her en række programmer der kan klare jobbet: http://labnol.blogspot.com/2006/06/how-to-record-skype-conversations.html
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 10:43 #9
Success?
Avatar billede hejsletj Nybegynder
13. juni 2007 - 20:26 #10
Tak for svaret Akyhne. Selvom jeg svarer usædvanligt sent så skal du have point alligevel.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. juni 2007 - 21:07 #11
Her er et svar.