Avatar billede ma9ac Nybegynder
12. november 2006 - 00:30 Der er 6 kommentarer

Kildekode på hjemmeside

Hvordan kan jeg få kildekoden på en hp frem som har dem ''skjult''?
Kan det overhovedet lade sig gøre?
Eller skal jeg bruge et specielt program til det?
Avatar billede Slater Ekspert
12. november 2006 - 00:37 #1
Nu ved jeg ikke hvad du mener med "skjult". Det kan slet ikke lade sig gøre at skjule kildekoden på et website. De fleste der forsøger på det, rykker bare teksten mange linjer ned, så man lige skal scrolle ned for at se det.

De mest ekstreme tilfælde bruger en simpel kryptering, som meget hurtigt kan vendes om. Og naturligvis kan den det - det skal jo kunne læses som ren tekst af browseren.

Kan du uddybe hvad du mener med skjult?
Avatar billede ma9ac Nybegynder
12. november 2006 - 01:21 #2
Altså at det virker som om det mangler en masse koder når man kigger på formlen, men du snakker om kryptering så må det vel være derfor det virker sådan. Hvordan kan jeg så se dem hvis de er krypteret, umuligt eller?!
Avatar billede roenving Novice
12. november 2006 - 02:38 #3
Når det kan lykkes browseren at læse det, kan det også lykkes for dig !-)

-- men enhel del kode afvikles jo på serveren, og så sendes kun den resulterende html-kode til browseren, og den slags kode vil du aldrig kunne aflæse !o]
Avatar billede ma9ac Nybegynder
12. november 2006 - 02:41 #4
så kort sagt, jeg kan altså ikke finde dem hvis de ikke står i kildekoden?
Avatar billede roenving Novice
12. november 2006 - 05:42 #5
Nej, selvfølgelig ikke ...
Avatar billede ma9ac Nybegynder
12. november 2006 - 10:17 #6
lukket