Avatar billede gmn Nybegynder
10. november 2006 - 11:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SQL sprog i sin rene form

I hvilket program kan min 2. g afprøve simple SQL-forespørgsler? Vi har arbejdet med Access, men der kan vi - så vidt jeg ved - ikke bare selv skrive de rene programstumper og afprøve dem. Vi skal bare lære det grundlæggende i SQL inden vi skal til ASP (Det er en del af læreplanen). Jeg har downloaded Visual Studio 2005, men det ser lidt for overvældende ud til et par lektioners brug.
Avatar billede pgroen Nybegynder
10. november 2006 - 12:39 #1
Du kan da sagtens indtaste 'ren' SQL i Access
- du åbner et eksisterende query (eller laver et nyt),
højreklikker, og vælger 'SQL View'...
Avatar billede martinlind Nybegynder
10. november 2006 - 13:33 #2
og så lige en ting mere der er ikke noget af det du har nævnt som er programmer, SQL og ASP har ikke noget med et program at gøre :)
Avatar billede gmn Nybegynder
10. november 2006 - 13:58 #3
Det var for ar slippe for tabel- og formularnavnet foran variablen, men det må vi så leve med. Jeg ved godt at SQL og ASP ikke er programmer, så derfor efterspurgte jeg et program til afvikling af sproget SQL.
Avatar billede gmn Nybegynder
10. november 2006 - 14:04 #4
Hvorfor kan jeg ikke få lov til at [Accepter]
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2006 - 18:21 #5
MySQL med mysql comman dline utility eller SQLServer Express med OSQL ville måske
give er mere "råt" SQL interface
Avatar billede gmn Nybegynder
10. november 2006 - 19:43 #6
Har overvejet det, men tror det tager for lang tid at få alle med. Hvis vi skulle videre med webdesign i PHP og MySQL, så havde det været oplagt, men sitet skal fremstilles i Dreamweaver, ASP og Access.