Avatar billede kasperinline Nybegynder
09. november 2006 - 23:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Besværlig opsætning af Asus P7131 TV-tuner

Kære alle

Håber I kan hjælpe... Har anskaffet mig et TV-tuner kort fra Asus:
My Cinema P7131 Hybrid, men jeg kan ikke sætte det op til at bruge Chris-TV, Dscaler eller BeyondTV. Har været alle igennem og resultatet er, masser af god lyd, men intet billede - til meget flimmer og grønne streger.

TV-formatet er altid sat til PAL-B, når jeg søger. Har været rundt på diverse forum og også opdatere driveren, men ligelidt har det hjulpet. Asus' eget program Cyberlink Power Cinema virker fint, men er uhyggeligt tungt at arbejde med.

Hjælp mig, jeg er ved at blive vandvittig..

Mvh. Kasper
Avatar billede fuglen1 Novice
11. november 2006 - 18:10 #1
Du kan i Christv kun bruge den analoge tuner, skal du bruge den digitale skal der bruges andet software. Men med Christv har du prøvet at lege med nogle indstillinger under Videorendering.
Avatar billede kasperinline Nybegynder
11. november 2006 - 19:44 #2
Yep, jeg har prøvet at slå Overlay Mixer, VMR-9, Advanced Rendering til og fra + diverse andre indstillinger. Jeg har prøvet at tilføje mit kort som et medion og mange andre, men hver gang med samme resultat - Grå skærm. Den finder godt nok kanalerne, men kun lyden får jeg at høre...

Mvh. Kasper
Avatar billede kasperinline Nybegynder
12. november 2006 - 00:07 #3
Hmmm, har lige reinstalleret mit system.... Samme resultat, jeg må lede videre efter en løsning
Avatar billede kasperinline Nybegynder
12. november 2006 - 23:40 #4
Nu sker der noget, håber der er nogen, som kan udelukke et eller andet.

Installerede de gamle drivere til tv-tuneren og de nyeste drivere til grafikkortet, bare for god ordens skyld og så vupti virker det, i hvert fald i Power Cinema, i hvertfald i 5 minutter. Herefter grå skærm igen....

Jeg forstår intet af det..

Mvh
Avatar billede kasperinline Nybegynder
13. november 2006 - 20:19 #5
Jeg er selv kommet på en løsning. Systemet er igen installeret og jeg er gået frem efter udelukkelsesmetoden. Dvs. hver gang jeg har installeret et program, som ikke formår at skabe problemer, laver jeg en ghost/image af systemet. Det har ledt mig frem til at på mit system, skal Chris-TV ikke ligge thi det er synderen...

Mvh. Kasper
Avatar billede mr_united Nybegynder
30. april 2009 - 23:58 #6
Hej

Jeg har lige selv fået dette produkt ind af døren, men men jeg synes at have lidt problemer med det.

1. Når jeg har installeret kortet og køre Windows Media Center får jeg billede men med meget flimmer. Tekst Tv står knivskarpt.

2. Cyberlink programmet der følger med kan jeg ikke installere står total i stampe ved 36% også sker der ikke mere ???

3. Jeg har prøvet at hente cyberlinks nyeste udgave fra deres hjemmeside, men stadig masser af flimmer.

Og mit signal på tv er ellers normalt helt fint så forstår det ikke helt.

Mit eneste ønske er at trække tv signal ind i Pc så jeg kan bruge den som Harddisk optager

Nogen der kan guide mig lidt ?? er på mail hti@hti.dk

Venlig Hilsen

Henrik