Avatar billede shb Nybegynder
09. november 2006 - 22:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RIS server - Navngivning af klientmaskiner

Hej.
Jeg har en linje i min sif fil for mit RIS image der ser sådan ud:
ComputerName=%MACHINENAME%
under afsnittet [UserData]

Jeg vil gerne kalde klienterne Computer001, Computer002 osv.
Jeg har i Active Directory været inde under RIS serveren og sat custom navngivning til Computer%#.
Men det virker tilsyneladende ikke :(
Skal jeg også ændre ComputerName i min sif fil før at det virker, og hvad skal den ændres til?
Avatar billede shb Nybegynder
09. november 2006 - 22:44 #1
pt. bliver klienterne kaldt Administrator3 :/
Avatar billede karser Nybegynder
09. november 2006 - 22:53 #2
Du skal ind i AD Users & Computers på din RIS server og vælge Properties på din RIS Server.

Derefter skal du ind under "Remote Installation" fanen og ændre indstillinger for hvad dine client maskiner skal hedde!
Avatar billede karser Nybegynder
09. november 2006 - 22:55 #3
...læser lige resten af dit sprgm. :oS

Der skal ikke andre ændringer til! Så du må taste noget forkert et sted!

Prøv evt. med en af de standard instillinger der ligger! Se om de virker! ;o)
Avatar billede shb Nybegynder
10. november 2006 - 08:25 #4
yep. Tjekkede standard instillingerne for ComputerName og den er "%MACHINENAME%" og ikke %MACHINENAME% :P
Det virker nu,da der er kommet " omkring. Smid et svar, så får du points
Avatar billede shb Nybegynder
04. april 2007 - 09:51 #5
lukker