Avatar billede skelstrup Nybegynder
09. november 2006 - 16:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows prompter kun for password til privatnøglen første gang!

Hver gang man anvender den private nøgle til et mailcertifikat, er det meningen, at Windows skal bede om passwordet til den.

Jeg har et par pc'er, hvor dette virkede fint, indtil de fik SP2 til Windows på. Hvis jeg anvender certifikatet to eller flere gange i træk i samme applikation, bliver jeg kun prompted een gang.

Konfiguration før opgradering:
Windows XP SP1, Office 2003 (ingen SP)
vers. af Crypto API (crypt32.dll): 5.131.2600.1123

Konfiguration efter opgradering:
Windows XP SP2, Office 2003 (samme problem både uden SP og med SP2)
vers. af Crypto API (crypt32.dll): 5.131.2600.2180

Jeg har fundet en artikel hos MS, der er delvist relevant, men den synes at betragte det som et problem, at man bliver prompted mere end een gang, altså det modsatte af hvad diverse certifikatpolitikker kræver. Artiklen har nr. 821574.

Jeg vil være taknemmelig for et svar.
Avatar billede skelstrup Nybegynder
13. november 2006 - 09:52 #1
Det er med fuldt overlæg fra MS' side, så den eneste løsning er at bruge en tredjeparts CSP á la OCES.
Avatar billede skelstrup Nybegynder
13. november 2006 - 11:38 #2
Se evt. support.microsoft.com/kb/821574. Til gengæld findes et hack, som løser problemet - http://support.microsoft.com/kb/890062. Om det så introducerer andre problemer, skal jeg ikke kunne svare på.