Avatar billede meldal Nybegynder
09. november 2006 - 12:08 Der er 5 kommentarer

Total Newbie spørgsmål AT oprette links i Flash pro 8

Hvordan gør jeg det?

Jeg har en færdig template jeg skal redigere i! Men hvordan laver jeg links i Flash filen?? I feks frontpage kan man markere teksten og vælge link funktionen nemt og smart. Hvad gør jeg i Flash? Det er muligt det er super nemt kan bare ikke finde ud af det hjælp!!
Tak...
Avatar billede wilweb Nybegynder
09. november 2006 - 12:13 #1
er det en knap skal du lægge et actions script ind på knappen fx.

on (release) {
    getURL("http://www.google.com", "_top", "POST");
}

er det et tekst link?
Avatar billede meldal Nybegynder
09. november 2006 - 12:15 #2
Hej Wilweb

Det kan både være en tekst eller en knap! Men er der ikke en visuel måde at gøre det på eller skal man skrive code?? Er den kode du skriver en kode der skal ind i Flash filen eller i html teksten?? Jeg er slet ikke med!
Avatar billede wilweb Nybegynder
09. november 2006 - 12:21 #3
hvis du laver en flash kan du lægge koden i flash på en knap eller på noget tekst
Avatar billede wilweb Nybegynder
09. november 2006 - 12:25 #4
I html er det en almindelig <a href="#">Tryk her</a>

I flash
tegner du din knap, og markerer den
trykker F8 for at konvetere den til et knap symbol "Button"
marker nu knappen på din scene og tryk F9 og dit actions script vindue kommer frem
Past koden i vinduet
on (release) {
    getURL("http://www.google.com", "_top", "POST");
}

exportet din movie og uvps
Avatar billede wilweb Nybegynder
09. november 2006 - 12:32 #5
I flash lav en dynamisk text box
Giv den variable navnet: text
Sæt text boxen til at være "multiline" og "Render text as Html"
i samme frame hvor din text box er (fx. frame 1) lægger du dette script i frame 1:
text="Jeg hedder <a href='http://www.willi.dk'>Kaj</a>, du kan besøge mig ved at trykke på mit navn";