Avatar billede claus_s_jensen Nybegynder
09. november 2006 - 10:02 Der er 12 kommentarer

Fjern kontrol af anden pc

Hej

Har ikke den store viden på området, så prøver derfor her.
Jeg har en ældre bærbar pc, som jeg egentlig gerne ville bruge som "server" på mit netværk. (for back up osv.) Er der en mulighed for at den kan stå tilsluttet netværket, og man så kan starte den op fra en anden pc på netværket. Altså så jeg kan "fjern styre pc´en" ?
Findes der et program eller ????

På forhånd tak.
Avatar billede coderdk Praktikant
09. november 2006 - 10:06 #1
Jeps :) Netkort/computer skal understøtte WOL (Wake On Lan)
http://google.com/search?q=wake+on+lan
Avatar billede robotten Praktikant
09. november 2006 - 10:37 #2
Og så er der fx VNC, eller windows' eget fjernskirvebord, når serveren er kommet op at køre.
Avatar billede coderdk Praktikant
09. november 2006 - 11:41 #3
Fjernskrivebordet er klart lettest når det bare er på LAN :)
Avatar billede claus_s_jensen Nybegynder
09. november 2006 - 13:55 #4
ok, fint med skrivebordet, hvis jeg vil ha kontakt via internettet, så er der kun WOL ?, og det kræver et specielt program ikke ?
Avatar billede coderdk Praktikant
09. november 2006 - 13:58 #5
Fra internettet kan du godt bruge fjernskrivebordet - du skal bare forwarde TCP port 3389...
Jeg er ikke sikker på at du kan sende en WOL-pakke fra internettet. Jeg har en webserver derhjemme, jeg går ind på en bestemt side, så sender den en WOL-pakke vha. PHP til LAN'et...
Avatar billede claus_s_jensen Nybegynder
09. november 2006 - 14:05 #6
Mhm.....ikke for at spørge dumt men..... forwarde TCP port 3389... betyder ? :-)
Avatar billede coderdk Praktikant
09. november 2006 - 14:21 #7
Kig i manualen til din router under NAT (Network Address Translation) - du sætter routeren til at sende al trafik videre til en maskine på LAN, som kommer på en bestemt port.
Avatar billede robotten Praktikant
23. november 2006 - 08:31 #8
?
Avatar billede coderdk Praktikant
23. november 2006 - 08:54 #9
(NAT kaldes nogle gange også for Port Forwarding)
Avatar billede robotten Praktikant
01. december 2006 - 13:38 #10
Hep!
Avatar billede robotten Praktikant
10. januar 2007 - 15:50 #11
Virker det nu?
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:31 #12