Avatar billede b_keiss Nybegynder
08. november 2006 - 22:28 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Har en fejl som vil have jeg hjælp til "har fejl koden"

Hej ..

Jeg en fejl nogle gang kommer der pludselig en blå skærm også genstartes windows og så står der når windowsen åbner igen "Windows blev gentartet på grund af en alvorlig fejl" Jeg kunne hente fejlsignatur : "BCCode : 44    BCP1 : 87530CB8    BCP2 : 00000D62    BCP3 : 00000000
BCP4 : 00000000    OSVer : 5_1_2600    SP : 2_0    Product : 256_1    "

Ønsker en god løsning ...
Avatar billede hcma Novice
08. november 2006 - 23:50 #1
prøv at checke dine ram:  http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31

hvis du har mere end en ram-blok i, skal du først prøve at tage dem ud en efter en (altså skifte med dem); skift rundt på dem o.s.v.

fejlmeldingen med  Product: 256_1  tyder på ramproblemer.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2006 - 11:42 #2
her du prøvet at gå i log filen og se hvad der står
kontolpanel/administration/logbog
herinde må du kunne se hvad fejlen er og gå direkte til eventuelt microsoft side som jeg gjorde den anden dag og konstaterede at det var grafikkort driver fejl. nu var det sådan at det var en windows fejl i sidste ende men det er en anden historie

kan du bruge det til noget er det godt for ellers så glem det.

m.v.h
Avatar billede b_keiss Nybegynder
09. november 2006 - 14:48 #3
det er i værdfal ikke rammen der er noget galt i ... Bærebare computeren er ca. 14 dag gammel !
Avatar billede hcma Novice
09. november 2006 - 15:14 #4
derfor kan ram godt være defekte  (og du har jo også ram på dit grafikkort)
Men når den kun er 14 dage gammel, ville jeg straks levere den tilbage.
Avatar billede b_keiss Nybegynder
10. november 2006 - 19:03 #5
ok.. hvordan kan jeg blive 100% sikker på at det er en ram fejl ikke bare en windows ... ?
Avatar billede hcma Novice
11. november 2006 - 13:27 #6
du checker bare dine ram med et af de programmer jeg henviser  (tag memtest86)
men først gør du det jeg skrev tidligere
Avatar billede b_keiss Nybegynder
11. november 2006 - 19:29 #7
Jeg kan ikke fuldføre testen ... fejlen kommer altid i mellem ... hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede hcma Novice
11. november 2006 - 20:07 #8
prøv om du ikke kan låne en ramblok og sæt den i, så kan du se om det er ram'ene spm er defekte.
Avatar billede b_keiss Nybegynder
11. november 2006 - 22:31 #9
hvad er en ramblok ...?
Avatar billede hcma Novice
11. november 2006 - 22:42 #10
ram er din fysiske hukommelse som der arbejdes med og som består af et langt, smalt "kort" som sidder på dit bundkort. for at komme til det, skal du tage siden af kabinettet.
det er nok ca. 15 cm langt, få mm brede og ca. 4 cm i højden.
hvis du er i tvil om hvor de sidder, tager du bare din manual til bundkortet frem.
Avatar billede hcma Novice
11. november 2006 - 22:42 #11
tvil = tvivl
Avatar billede hcma Novice
11. november 2006 - 22:43 #12
prøv lige at starte din pc op i fejlsikker tilstand og kør så din ramtest
Avatar billede b_keiss Nybegynder
11. november 2006 - 23:04 #13
Jeg har en bærbar computer .. og ved ikke og vil ikke råde ind i den !!! en anden løsning ?

Jeg havde den samme problem med den gamle bærebar !!!

er der noget sammen hæng ... !
Avatar billede b_keiss Nybegynder
11. november 2006 - 23:05 #14
rude
Avatar billede hcma Novice
11. november 2006 - 23:56 #15
hvis det er en bærbar, skal du ikke begynde at skille noget af, men tage den under armen ned til din forhandler.
der er ingen sammenhæng m.h.t. den gamle pc.
meget tyder på at dine ram har nogle defekte sektorer (og det kan både være de "rigtige" ram eller dem på din grafikkort).
Avatar billede b_keiss Nybegynder
13. november 2006 - 20:03 #16
Takker .. :D
Avatar billede hcma Novice
13. november 2006 - 20:38 #17
b_keiss >>  læg selv et svar og accepter det, så spørgsmålet kan blive lukket.
Avatar billede b_keiss Nybegynder
13. november 2006 - 21:45 #18
ok ...