Avatar billede pzymex Nybegynder
08. november 2006 - 11:40 Der er 3 kommentarer

Print operator group virker ikke

Jeg har gjort en flok brugere i vores domain medlem af den indbyggede print operator group i AD, for at de skal kunne slette print jobs på printere i domænet.
Desværre får disse brugere stadig access denied når de forsøger at slette et job.
Burde denne indbyggede gruppe ikke bare virke på alle installerede printere i domænet??
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2006 - 11:57 #1
De kan kun slette deres egne print jobs,

mener at de skal være print manager for at kunne slette andres print jobs
Avatar billede pzymex Nybegynder
08. november 2006 - 12:24 #2
ifølge Microsoft har gruppen følgende rettigheder: A built-in group that exists only on domain controllers. By default, the only member is the Domain Users group. Print Operators can manage printers and document queues.

Dette læser jeg som at medlemmerne skulle kunne manage print jobs for alle brugere
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2006 - 13:05 #3
jeg sidder ikke lige ved en server lige nu, så jeg har ikke mulighed for at kontrollerer om jeg lavede en fejl.
Har du kontrolleret at der ikke er en modstridende konflikt ?