Avatar billede jakobpm Nybegynder
07. november 2006 - 20:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk med mistet partiton

Hej alle sammen, har et problem. Skulle se på en vens pc og har fundet ud af at den har mistet partitonen. Så er spørgsmålet kan jeg gendanne den med alle data da der er mange vigtige dokumenter og ligende?
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2006 - 20:53 #1
Nu skriver du ikke HVAD der er prøvet

Prøv dette først:
Genroprettelseskonsol i xp:

Prøv at smide din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

der vil også komme nogle spørgsmål, som du skal svare på, f.eks med Y osv.
Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  fixboot            (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  bootcfg /rebuild  (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

Se forklaringen til bootcfg /rebuild her:
http://support.microsoft.com/kb/291980

Hvis ikke ovenstående hjælper, så:
http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede jakobpm Nybegynder
07. november 2006 - 21:50 #2
Jeg takker det hjalp
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2006 - 21:57 #3
Betyder det, at problemet er løst ?
Hvis ja, så lægger jeg et svar ;o)
Avatar billede jakobpm Nybegynder
07. november 2006 - 21:58 #4
ja det blev løst kan bare ikke lige finde ud af at give point
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2006 - 22:00 #5
Ok - takker :o)