Avatar billede simon2000 Nybegynder
20. maj 2001 - 19:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ADSL spørgsmål

Hejsa....

Jeg har lige fået Installeret ADSL hos Teledanmark (eller TDC internet eller hvad de nu hedder)

Forbindelsen er en : 1024/256.

Er der nogen der kan forklare mig hvad denne log meddelse betyder :

110:Reset physical connection
109:stop PPP
108:try to hang up
107:Error:

Tak for hjælpen

Simon Rothenborg
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
20. maj 2001 - 20:14 #1
Først og fremmest!! Find din manual frem - følger med fra TDC. RESET ROUTEREN - check ALLE lamper grønne på router og modem - Er routeren konfigureret korrekt?? - start Internet Explorer ( eller andet browserprogram )
sørg for at adressefeltet er tomt - skriv 192.168.1.1 tryk enter - følg instruktionerne
Evt. prøv Start>kør skriv command >enter
skriv ipconfig >>enter
Hvis der står 0.0.0.0. i ip-adresse og undernetmaske feltet betyder det at tcp/ip ikke er installeret korrekt - gå ind under netværk i kontrolpanel fjern tcp/ip og installer det igen!!
Avatar billede zycho Nybegynder
20. maj 2001 - 20:20 #2
Jeg har haft nøjagtig det samme problem da jeg fik ADSL for en uges tid siden. Det jeg gjorde var først at gå i panik :) Så ringede jeg til alle jeg ellers kendte som havde TDC ADSL, for at høre om deres indstillinger. Der var desværre ikke noget at hente der, da jeg selv havde samme indstillinger.

Jeg ringede så til TDC, og fik at vide at jeg først kunne få hjælp om 4 dage med mindre jeg betalte 75 kr. for et expressopkald (De er nogle værre malkere). Det gjorde jeg så. Og mig og supporteren fandt sammen ud af at det ikke var et indstillingsproblem, men et teknisk problem.

Så kom Teknikkeren ud igen, for at se hvad han havde gjort galt. Han havde glemt at aktivere et eller andet på centralen. Endelig gjorde han så det, og internettet kom op at køre...

Så mon ikke dit problem også er at de TDC teknikkere ikke kan finde ud af det (glemt et eller andet)!!
Avatar billede zycho Nybegynder
20. maj 2001 - 20:26 #3
Har du husket at sætte internettet op efter den medfølgende manual??

Vil bare vide det for en sikkerheds skyld.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
20. maj 2001 - 20:28 #4
Blot en kommentar til wheeler>

Du skriver > \"Hvis der står 0.0.0.0. i ip-adresse og undernetmaske feltet betyder det at tcp/ip ikke er installeret korrekt\"

Det gør det nødvendigvis ikke,
det som det også kan betyde er at computeren er sat op til og modtage en adresse fra en DHCP server.
Avatar billede simon2000 Nybegynder
20. maj 2001 - 20:29 #5
Zycho :

Har sat det op efter den medfølgende manual.

Det mærkelige ved det er, at det virker for det meste, men nogen gange ryger forbindelsen. Det kan også ske, at farten bliver utrolig langsom.

Virkede Internette overhovedet hos dig, mens du havde problemet ?
Avatar billede zycho Nybegynder
20. maj 2001 - 20:35 #6
Ok, så lyder det ikke som om jeg havde det problem som du har nu. For mens jeg havde problemet kunne jeg SLET IKKE komme på.
Avatar billede simon2000 Nybegynder
20. maj 2001 - 20:46 #7
zycho---

Mange tak for din venlighed..

Hilsen Simon2000
Avatar billede zycho Nybegynder
20. maj 2001 - 20:58 #8
Det var så lidt.

Og mange tak for pointsene :)
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
20. maj 2001 - 21:42 #9
Ja---- eftersom at du ikke kunne finde ud af at fortælle mere end du gjorde - Så var det ikke til at få andet ud af det end så. DET der oftest er galt er jo NETOP at folk ikke kan finde ud af hvordan en forb. skal konfig. selv om manualen ligger lige foran dem
Avatar billede negertt Nybegynder
20. maj 2001 - 21:45 #10
BRUG IKKE TDC DET STINKER FOR VILDT
Avatar billede dribble Nybegynder
22. maj 2001 - 00:55 #11
af ren nysgerrighed, hvilket styresystem har du, for jeg har haft nogenlunde de samme problemer, men de opstod først efter jeg fik lagt Windows ME ind ???
Avatar billede simon2000 Nybegynder
22. maj 2001 - 09:19 #12
wheeler0310 - jeg, kan godt finde ud af at bruge manualen - til information. For det har overhovedet ikke noget med manualen, at gøre.

dribble - Jeg har Windows 98 og 2000.
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
22. maj 2001 - 18:39 #13
maniacdog>>det er ikke helt korrekt for dig----min  er netop sat op til at modtage en IP-adresse
fra en DHCP-server - den kom ud med de opl. som beskrevet OG så er der kun et at gøre afinstaller hele pivtøjet og installer det igen SÅ virkede mit ihvertfald igen
Avatar billede maniacdog Nybegynder
22. maj 2001 - 19:21 #14
Wheeler> Så har du ikke udtrykket dig godt nok.
For sådan som du skriver det så lyder det til at når der står 0.0.0.0 både i IP og undernetmaske så siger du at det ikke virker!
Så påpegede jeg bare at det ikke nødvendigvis er rigtigt, for det betyder at den er sat op til og modtage en IP adresse fra en DHCP server.

Det er muligt din er sat op til og modtage en IP adresse ja, men som sagt, sådan som du nævner det så siger du at det ikke virker. Det gør det sådan set heller ikke hvis man ikke har nogen DHCP server i nærheden men så nytter det heller ikke noget og re-installere.