Avatar billede tonnym Nybegynder
07. november 2006 - 13:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5 2.1 odbc og office 2003

Hej,

jeg har læst et sted her på siden af office 2003 og odbc drivere af ældre karakter ikke helt var kompatible?

Jeg har en C5 2.1 og en odbc dirver version 5.50.0.13 - i Excel har jeg ingen problemer (af hvad jeg har fundet indtil nu) - men i Access får jeg fejlen - ugyldigt argument når jeg prøver at linke eller importere en tabel. Jeg kan atlså godt se tabellerne og oprette forbindelsen til databasen, jeg kan blot ikke arbejde med data.

Nogen som kender løsningen evt. har en nyere version af odbc driveren til v2.10??
Avatar billede supertekst Ekspert
24. november 2006 - 13:45 #1
prøv evt. at se på: www.it-consulting.dk/mbsc5/programmering/odbc
- der fandt jeg en driver til C5 - version 3.0
Avatar billede tonnym Nybegynder
27. november 2006 - 10:07 #2
Tak, men linket virker ikke??
Det gør nu ikke så meget har faktisk fået fat i en 3.0 driver, men den virker naturligvis heller ikke - der kan jeg ikke engang browse tabellerne.

Så tilbage er bare om der er en magisk ting der kan få access 2003 til at virke.
Avatar billede supertekst Ekspert
27. november 2006 - 14:39 #3
Prøv linket i forkortet udgave:www.it-consulting.dk/
Avatar billede tonnym Nybegynder
04. april 2007 - 09:32 #4
Lukker og prøver at oprette et nyt spg. med mere info