Avatar billede mikkelfp Nybegynder
07. november 2006 - 11:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

InDesign problemer

Hej. Jeg skal lave en lille folder. Det vil sige to ark der er langt oven på hianden og som kan foldes op. Men mit problem ligger i at den øverste side (altså forsiden) skal lidt kortere end det bagerste ark. Grunden til jeg vil det er at jeg et lille stykke grafik som er på det bagerste ark, men det skal også kunne ses når folderen er lukket.

Så mit spørgsmål går på om det kan lade sig gøre at lave den bagerste side større end de andre?

Håber det er til at forstå. Det er lidt svært at forklare.
Avatar billede kringleraket Nybegynder
07. november 2006 - 12:58 #1
Håber jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt.

Jeg mener ikke det kan lade sig gøre at have forskellige sidestørrelser i et InDesign dokument. Og det ville heller ikke være hensigtsmæssigt. Du skal jo tænke på at selv om dit dokument har 4 sider, så er der rent trykteknisk kun tale om et ark papir, som efter tryk bliver foldet på midten. Hvis man skal kunne se noget grafik på side 3 når folderen er lukket, skal du have dit trykkeri til at lave en ustansning som laver hul i, eller beskærer noget af forsiden.
Avatar billede mikkelfp Nybegynder
07. november 2006 - 13:30 #2
Ok... Man bliver klogere hver dag. tak skal du have. Go dag!