Avatar billede thome Nybegynder
06. november 2006 - 20:17 Der er 8 kommentarer

Info ang salg af egne hjemmeside scripts

Jeg ville lige høre hvad mulighederne for at sælge sine egne PHP systemer over sin hjemmeside er?

Skal man først registreres et sted eller?

Altså, kan jeg bare frit lave en hjemmeside og uploade nogle scripts, som jeg selv har lavet også sælge dem til privat personer derude for ca 100-200 kroner?
Avatar billede thome Nybegynder
06. november 2006 - 20:54 #1
Ingen der kan hjælpe???
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. november 2006 - 21:10 #2
ja, hvis de ikke eksisterer i forvejen, så er det dine scripts, og du kan sælge dem. Ligesom jeg kan male et billede og sælge det ;-)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. november 2006 - 21:10 #3
Jeg må ikke tage en kopi og sælge det... hvis du forstår min pointe
Avatar billede thome Nybegynder
06. november 2006 - 21:13 #4
Hmm, jamen der findes fx massere af forummer, men hvis jeg bare laver mit eget så er det ok eller?
Avatar billede thome Nybegynder
06. november 2006 - 21:14 #5
Og kan jeg evt få dokumentation på det?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. november 2006 - 21:44 #6
Ja, hvis man selv har udarbejdet noget materiale må man sælge det. Ved ikke lige hvilken lov, men det gælder jo generelt for køb/salg.
Her under varemærke og patent http://www.dkpto.dk/brochurer/patent/Patent_paa_software.pdf kan man læse sig til, at man ikke skal have patent på software der ikke ændre i systemer. Det du "opfinder" er jo ikke nyt, og skal derfor ikke patenteres, så meget kan vi da fastslå..
leder lige lidt videre i lovstoffet....
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. november 2006 - 21:54 #7
Kapitel 1

Ophavsrettens genstand og indhold

Beskyttede værker

§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk, som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde.

Stk. 2. Kort samt tegninger og andre i grafisk eller plastisk form udførte værker af beskrivende art henregnes til litterære værker.

Stk. 3. Værker i form af edb‑programmer henregnes til litterære værker.

se resten her: http://www.ophavsret.dk/Ophavsret/ophavsretsloven.htm
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. november 2006 - 21:54 #8
Så skulle den vist være dokumenteret. :-)