Avatar billede lsolesen Nybegynder
05. november 2006 - 21:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

www.vih.dk

Jeg har netop lavet et stort redesign af http://www.vih.dk - og vil gerne have lidt feedback på følgende:

- layout
- brugervenlighed og navigation
- brugen af microformats og rss
- html (formularerne er ikke standardbaserede i øjeblikket, så dem
behøver I ikke kommentere på - de er genereret med HTML_Quickform,
som er et php-redskab til at lave formularer og validere dem
serverside, men den er meget dårlig clientside).
- css (kan den gøres smartere eller mere robust, kortere mv.) - jeg er klar over at der er en del warnings, men det har hovedsageligt noget at gøre med color / background. Fejlene med opacity ignorerer jeg, for det virker (dog ville jeg gerne have et råd til et standardbaseret måde at lave tilsvarende effekter på, hvis I har den).
- burde jeg udvide funktionaliteten med javascript

Med venlig hilsen
Lars Olesen
http://www.vih.dk/
Avatar billede jowii Nybegynder
06. november 2006 - 11:58 #1
Håber også du får feedback på html.dk

:-)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
06. november 2006 - 18:17 #2
jowii -> ja, det håber jeg da også :)
Avatar billede jowii Nybegynder
06. november 2006 - 20:04 #3
:-) Men efter et LYN-kig, var det eneste der irriterede mig, den hvide border der løber langs venstre side. Den passer ikke helt ind, synes jeg ikke :)

Kigger ikke kode denne gang, lader jeg de profe om :d
Avatar billede hacked Nybegynder
06. november 2006 - 22:29 #4
Hvilken opløsning bør man se hjemmesiden i? Pt. ser jeg med 1920x1200. Det hvide felt virker lidt overvældende på de sider, hvor der ikke er så meget indhold.
Bortset fra det synes jeg det er en fin hjemmeside.
Avatar billede lsolesen Nybegynder
06. november 2006 - 23:10 #5
jowii -> det er noteret. Jeg vil lege lidt med og uden den hvide streg.
malkor -> det var ellers noget af en opløsning. Jeg tror jeg vil lave en maksimal bredde på det hvide, så den tager højde for rigtig store opløsninger.
Avatar billede jowii Nybegynder
14. november 2006 - 18:39 #6
Det lyder godt :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2006 - 11:31 #7
Det er et lækkert, intuitivt design du har lavet. Hvordan har du lavet de korte adresse? Er det tags man kalder dem? Altså det der gør at siderne hedder http://www.vih.dk/underviser og ikke http://www.vih.dk/underviser.php
Avatar billede miqe Nybegynder
20. november 2006 - 11:43 #8
Personligt synes jeg kontrasterne på siden er lidt for overvældende.
Synes kontrasterne på http://www.vih.dk/kursuscenter/ er lidt mere spiselige for øjnene, men mangler farve.
Resten er udemærket.
Avatar billede lsolesen Nybegynder
27. november 2006 - 22:07 #9
Tak for kommentarerne. Smid nogle svar.
Avatar billede miqe Nybegynder
27. november 2006 - 23:08 #10
Svar!
Avatar billede jowii Nybegynder
28. november 2006 - 07:48 #11
Svar