Avatar billede donv Nybegynder
05. november 2006 - 20:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Det ser ikke ens ud i Internet explorer og Firefox

Jeg har lavet et css til mit website i html, og det virker fint i IE, men slet ikke i Firefox. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2006 - 20:47 #1
Ændre siden !
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2006 - 20:48 #2
For mere seriøse bud bør du smide os noget kode eller et link :)

Mit bedste bud med nuværende informationer er, at du ikke har specificeret et korrekt dtd-link.
Avatar billede donv Nybegynder
05. november 2006 - 20:57 #3
Hej Wicez

Her er et link ms-media.dk

Jeg er ikke så hård til web endnu hehe, men kan du evt. fortælle hvad der er galt og hvad man skal være opmærksom på nå det skal se ens ud i IE og modzilla
Avatar billede cpufan Juniormester
05. november 2006 - 21:06 #4
den fanger ikke din css style i firefox

eller også er css-stylen ikke valide overfor firefox
Avatar billede donv Nybegynder
05. november 2006 - 21:13 #5
hvad skal jeg gøre for at den fager stylen eller for at gøre den valid?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. november 2006 - 21:38 #6
Du må ikke lave kommentarer som
<!-- Dette er en regel for all overskrift 3 typer -->
i din CSS-fil. Det er HTML-kommentarer.
Avatar billede donv Nybegynder
05. november 2006 - 22:11 #7
hmm, det hjalp da lidt, men der er stadigvæk noget rod med at overskrifterne ikke er store og banneret med billedet bliver delt af baggrundsfarven. Så er der et svævende punktum ud for et link der ikke følger linket, som de andre.

Please need som more help

Hilsen Mikkel
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. november 2006 - 22:17 #8
Der er 2 ting at sige til det:
1) Jeg ville aldrig brug æ,ø,å i navne til css
2) Jeg vil heller ikke bruge XHTML: http://www.eksperten.dk/artikler/538 http://www.eksperten.dk/artikler/537
Avatar billede notes2c Nybegynder
05. november 2006 - 22:52 #9
Du får det ikke til at se ens ud sålænge der står <?xml version = "1.0"?> i første linie. For det gør at IE går i quirkmode og det gør FF ikke...

Så væk med den...
Avatar billede donv Nybegynder
05. november 2006 - 23:25 #10
men hvis ikke det skal står i xhtml hvad skal der så stå?, kan jeg bare skifte headeren ud med en hvor der står: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" eller hvad skal der stå?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2006 - 23:46 #11
Det er kun din første linie, som notes2c skriver, der skal fjernes. Den efterfølgende er fin som den er.
Avatar billede roenving Novice
06. november 2006 - 00:00 #12
Jepz, start dokumentet med:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>

...
Avatar billede donv Nybegynder
31. december 2006 - 00:41 #13
takker