Avatar billede mikkelpetersen Nybegynder
05. november 2006 - 20:32 Der er 5 kommentarer

Ny computer.?

Hejsa...

Jeg købte for 5-6 år siden en ny computer, og føler nu det er tid til lidt fornyelse. Men der er sket meget siden dengang, og aner ikke hvad jeg skal kigge efter, og hvor jeg skal kigge efter det. Vil gerne have noget til max 8 kilo. Nogle der kan hjælpe mig med nogle gode tilbud til den pris ?

Mvh Mikkel
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2006 - 20:36 #1
Du skal lige oplyse lidt mere.
Bærebar eller stationær ?
Bruges til nyeste spil ?
Køre Grafikkrævende programmer ?
Altså hvad skal den bruges til ?
Avatar billede mikkelpetersen Nybegynder
05. november 2006 - 20:41 #2
Stationær.... og den skal kunne bruges til de fleste spil ja. Meget download. Men grafikken er ikke alt afgørende, vil hellere have en vild processor, en masse ram, og et SOLIDT bundkort der kan udvides med flere ram mere plads osv med tiden.. håber i er med i min tankegang.
Avatar billede mikkelpetersen Nybegynder
05. november 2006 - 20:46 #3
har fundet den her..

http://www.topdata.dk/product.asp?product=3150&sub=260&page=1

den ser umiddelbart god ud ??

HVAD siger i ?

og hvad betyder det med dual core ?
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2006 - 21:02 #4
Det er da en "sej" maskine du har fundet der, ser godt ud og den er godt udstyret hardware mæssigt.
Den kan klare det du sætter den til, incl. spil.

Ang. Dual core
Det er det nyeste nye indenfor CPU (processor) denne er en
INTEL CORE 2 DUO E 6600 = 2,4 Ghz
Men det er delt ud på 2 kerne i CPU`en og den kan arbejde med f.eks antivirus scanning med den ene kerne og du bruger så den anden til dine programmer imens og der skulle ikke være en særlig mærkbar "langsomhed"
Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. november 2006 - 21:55 #5
Hejsa
Jeg har selv samlet en par maskiner med Core duo processor på det sidste og det er altså en vild processor - både mht ydelse men også fordi den ikke bruger ret meget strøm (kan derfor lettere holdes kold = mindre støj).
Som Haverslev siger, så er det en ganske fin maskine som du har fundet.
Du kan måske overveje at opgradere således den får 2 gb ram - specielt hvis du i fremtiden vil køre Windows Vista (jeg kører selv Vista RC1) - det sluger en del ram.