Avatar billede effo Nybegynder
05. november 2006 - 15:44 Der er 10 kommentarer

Mozilla Thunderbird - Mistet alle mails

Kære eksperten-brugere

Bruger Mozilla Thunderbird på min Linux Redhat, og mistede i dag adgang til alle mine mails grundet 'powerdown' på et uheldigt tidspunkt.

Mailclienten var åben da strømmen røg, og nu kan jeg ikk få adgang til mine mails.

Det skal siges at jeg er lidt dum til Linux.

Da linux started op efter at strømmen blev afbrudt - detectede den 'corrupte' filer.
Avatar billede double-g Juniormester
05. november 2006 - 16:10 #1
kan du slet ikke starte T-bird, eller er indbakken "bare" tom ?
Avatar billede effo Nybegynder
05. november 2006 - 17:09 #2
Indbakken er tom (og hele den folder struktur jeg havde lavet til arkivering)

Desuden spørger den om opsætning af 'accounts' osv - som hvis det var første gang jeg kørte Tbird
Avatar billede double-g Juniormester
05. november 2006 - 19:11 #3
Aws, det lyder ikke godt.

Hvis du åbner en konsol og skriver

thunderbird -p

får du så mere end 1 profil at vælge mellem ?
Avatar billede effo Nybegynder
05. november 2006 - 19:39 #4
hmm, i ../thunderbird folderen skriver den bare - command not found

Jeg har fundet ud af i på et mozilla forum at det vist ikk er et så ukendt problem - men at det netop kan være fordi den har mistet profilen. Kan bare ikk helt finde ud af hvordan det løses
Avatar billede effo Nybegynder
05. november 2006 - 19:45 #5
http://kb.mozillazine.org/Recovering_a_profile_that_suddenly_disappeared

Ved ikk om det her er et eksempel på problemet
Avatar billede double-g Juniormester
05. november 2006 - 20:08 #6
jo ovenstående indeholder så vidt jeg kan se alle tricks der skal til for at skaffe dine mails tilbage, hvis altså ikke filerne er helt slettede/corrupte.

Der står også at jeg huskede lidt forkert.

thunderbird -profilemanager

er den korrekte udgave :-)
Avatar billede effo Nybegynder
05. november 2006 - 21:25 #7
ok, jeg kan nu bare ikk finde den 'profil' nogen steder... det er lidt det der er problemet.
Avatar billede double-g Juniormester
05. november 2006 - 22:07 #8
din profilmappe ligger formodentligt

/home/*bruger*/.tunderbird/

Det er bare en skjult mappe
Avatar billede effo Nybegynder
20. oktober 2010 - 21:00 #9
Hey double-g,

Kan se jeg lige skal ha lukket denne tråd, og så vidt jeg husker gav dine kommentarer bid i sidste ende, så ku du ikke poste et svar jeg kan give de 60 points til.
Avatar billede double-g Juniormester
20. oktober 2010 - 22:12 #10
poste - poste :-)