Avatar billede gailer Nybegynder
04. november 2006 - 16:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

windows vil formatere harddisk

Jeg har lige formateret og jeg har to harddiske, hvor den ene bare bruges til lager af alt mit software.
Jeg har ikke formateret med den harddisk koblet til og når jeg vil gå ind på den vil den formatere den først.
Kan man på nogen måder undgå det?? jeg vil jo miste alle mine ting så.
Jeg har sp2 installeret
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2006 - 16:54 #1
Jeg går ud fra at det er din lagerharddisk den vil formatere - hvad for et filsystem angiver computeren der findes disken (du kan se det under giskhåndtering)
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2006 - 16:54 #2
giskhåndtering=diskhåndtering
Avatar billede gailer Nybegynder
04. november 2006 - 17:00 #3
Der står ingen ting, den siger osse at der ingen plads er brugt på disken.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2006 - 17:29 #4
Skal dit svar forstås som at den siger "ikke alloceret"
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2006 - 17:31 #5
Jeg tror godt du kan regne med at du har mistet din partitionstabel - download og kør TESTDISK - guide på http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede gailer Nybegynder
04. november 2006 - 17:31 #6
Ja det er det nok der står bare at den er aktiv men trykker man på disken i denne computer siger den at disken ikke er formateret, skal den formateres nu.
Hvordan får man snydt systemet så jeg i det mindste kan få gent de data der er på den disk??
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2006 - 17:51 #7
Enten ved at gøre som jeg lige har skrevet eller ved at bruge TESTDISK til at gendanne dine data - guide på http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Avatar billede gailer Nybegynder
04. november 2006 - 18:21 #8
Jeg kunne ikke få det første til at dú, men det andet kører nu. Jeg håber det hele kommer med,Den siger at de zip komprimerede data er beskadiget. Vil den ikke kune gendanne alt det pakkede på den disk??
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2006 - 18:50 #9
Aner det ikke, når du først har gendannet dine data så arbejd lidt med at gendanne partitionstabellen det plejer at lykkes
Avatar billede gailer Nybegynder
04. november 2006 - 19:00 #10
Hvis jeg vil formatere igen og kommer til menuen hvor man kan slette og oprette partitioner, så er der ikke oprettet en partition på den sekundære disk.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2006 - 19:02 #11
Nej naturligvis ikke, problemet er jo at tabellen er væk, altså skal du oprette en ny partition hvis det er det du ønsker
Avatar billede gailer Nybegynder
05. november 2006 - 12:51 #12
Den siger at boot sector doesn't have the endmark 0xaa55.
Når jeg har gjort som beskrivelsen siger vil windows stadig formatere disken før jeg kan komme ind på den
Avatar billede gailer Nybegynder
05. november 2006 - 18:18 #13
ved hjælp af stellar phoenix FAT & NTFS fik jeg gendannet alle mine ting på harddisken