Avatar billede testing Nybegynder
03. november 2006 - 23:38 Der er 3 kommentarer

sqldatareader & string array

Jeg kan ikke få min datareader til at gemme resultatet af en sqlforespørgsel... Håber der er en herinde der kan se fejlen.

Min tabel kan indeholde f.eks:

Navn      Objekt
Poul      Spand
Poul      Kost
Poul      Spade
Svend    Skovl
Svend    radio
osv      osv

Jeg ønsker så at hente alt med "Poul" ud, og jeg har lavet en SP der klare SQL sætningen...

Her kommer koden:

SqlDataReader gi = connection.getData("GetInfo", parameters (Poul));

gi.Read();
int i = 0;

while(gi.Read())
{
  string[] Obejct;
  Object[i] = gi["Expr2"].ToString();

  fields.SetField("txtproductno", productno[i] + Envoriment.NewLine);

              i++;
          }
gi.Close();

Men en udskriver kun den sidste "post" eks: Spade.

og den skulle gerne udskrive:
Spand
Kost
Spade

Håber I kan hjælpe!!
Avatar billede nerosdk71 Nybegynder
06. november 2006 - 22:35 #1
Jeg har ikke testet din kode, men jeg kommer med et vildt gæt.
Vil du ikke fylde et array af strings (som du kalder Obejct?
Bør initieringen af dette array så ikke ske udenfor While loopet?

Ellers lever arrayet kun i loopet og det vil blive initieret hver gang et nyt gennemløb startes. MEN bemærk. Jeg er ikke sikker, jeg har ikke efterprøvet det og jeg skyder bare fra "hoften".

Søren
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. november 2006 - 21:03 #2
Hvis du blot vil lægge have det som en samling af strings kan du:

StringCollection strings = new StringCollection();
while(gi.Read())
{
  strings.Add(gi["Expr2"].ToString();
  ... osv
}
gi.Close();

En StringCollection kan du finde i
System.Collections.Specialized

Mvh
Avatar billede testing Nybegynder
10. november 2006 - 17:48 #3
lukket