Avatar billede wolker Nybegynder
03. november 2006 - 10:11 Der er 5 kommentarer

Dropdown og arraylist

Hvordan binder man en arraylist til en dropdown, jeg har flg. (eksempel)
      MyList = new ArrayList();
      MyList.Add(new ListItem("Mandag", "0"));
      MyList.Add(new ListItem("Tirsdag", "1"));
      MyList.Add(new ListItem("Onsdag", "2"));

mydropdown.datasource = MyList;
mydropdown.DataBind();

Det virker næsten, men der er bare det problem at både value og text indeholder mandag,tirsdag osv. det jeg vil er at text skal være mandag og value skal være 0 osv., hvordan gør jeg det.

Jeg ved godt at jeg bare kan tilføje listitem direkte til dropdownen, men det er ikke det jeg vil.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
03. november 2006 - 10:33 #1
lyder mystisk, virker fint her, prøvede med:
Dim MyList As ArrayList = New ArrayList
        MyList.Add(New ListItem("Mandag", "0"))
        MyList.Add(New ListItem("Tirsdag", "1"))
        MyList.Add(New ListItem("Onsdag", "2"))
        DropDownList2.DataSource = MyList
        DropDownList2.DataBind()
Avatar billede nerosdk71 Nybegynder
06. november 2006 - 22:29 #2
mellem mydropdown.datasource = mylist;
og databindlinjen, skal du tilføje

mydropdown.DataTextField = "text";
mydropdown.DataValueField="value";

Så burde det virke. Ellers giv besked, så kigger jeg på det igen.

Søren
Avatar billede nerosdk71 Nybegynder
06. november 2006 - 22:32 #3
En anden lille detalje. Hvis du arbejder med en web-side, så vær opmærksom på Postback. Hvis du ikke har

if(!IsPostBack)
{
  // Her er din kode //
}

i Page_Load, så vil der hele tiden stå mandag når siden reloades. Der findes sikkert andre metoder, og jeg kender ikke dit problem. !IsPostBack er bare pi... simpelt.

Søren
Avatar billede wolker Nybegynder
20. november 2006 - 13:10 #4
Nu har jeg omsider fået tid til at kigge på den her.

Og YES, nerosdk71, det virker kom med et svar.
Avatar billede wolker Nybegynder
27. januar 2007 - 01:46 #5
Hej nerosdk71, jeg er ved at rydde op i mine åbne spørgsmål, så hvis du vil have dine point, så kom med et svar.

Om en uge eller 2, tager jeg pointene selv hvis du ike har svaret.