Avatar billede danisher Nybegynder
01. november 2006 - 15:28 Der er 1 løsning

Fejl i Windows Service ved kommunikation med Database

Hej Eksperter!

Jeg udviklet en Windows Service til at snakke med en database (pt på min egen computer), og har testet at servicen virker på min lokale maskine.

Derimod får jeg en fejl, når jeg smider den over på vores server. Servicen starter fint, og står og venter på kald via netværket. Jeg kan se i Event loggen, at der bliver oprettet en forbindelse, og beskeden bliver sendt. Servicen skal derefter lave noget rapportering, men ved kommunikation mod databasen(?) får jeg følgende fejl:

EventType clr20r3, P1 reportemitterservice.exe, P2 1.0.0.0, P3 45488081, P4 system.data, P5 2.0.0.0, P6 4333aea2, P7 25c3, P8 29, P9 system.data.sqlclient.sql, P10 NIL.

Source: .NET Runtime 2.0 Error Reporting
Event ID: 5000
Category: None
Type: Error
User: N/A
Computer: serveren :)

Jeg har prøvet at søge på google efter samme fejl, men uden held.
Derefter prøvede jeg at geninstallere .NET frameworket, og har endda downloaded den nyeste MDAC fra Microsoft: 2.7.

Er det noget I ved noget om?

På forhånd tak!

Mvh
Avatar billede danisher Nybegynder
02. januar 2007 - 18:41 #1
Fandt selv fejlen i en connectionstring :(