Avatar billede Slettet bruger
01. november 2006 - 08:30 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Brænding af *.ISO filer?

hejsa allesammen ..

jeg har hentet ubuntu ned som en iso fil, men kan ikke finde ud af at brænde det rigtigt :-/ jeg har Nero StartSmart, men kan ikke få den til at lave en image fil, nogen der kender et andet gratis brænder program som kan brænde iso image filer på DVD skiver?

og i så fald, en der gider hjælpe mig lidt igennem det :)
Avatar billede nva Praktikant
01. november 2006 - 08:36 #1
Den første halvdel af dette viser det vist meget godt http://www.tu-harburg.de/rzt/usc/msdnaa/user-doc/nero.html
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2006 - 08:50 #2
det skal lige siges jeg overhovedet ikke er med på tysk :D men forstår lidt ud fra billederne, men der hvor de skriver c:\temp på 1 billede, hvad skal jeg skrive der, for den melder fejl
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2006 - 08:52 #3
billede 2 :-P
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2006 - 08:59 #4
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2006 - 09:03 #5
Jeg har prøvet det program han forslår, men den vil ikke brænde på mine DVD'er
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
01. november 2006 - 09:05 #6
fantomcd virker. Det kan brænde images...

http://www.pcworld.dk/download/48/730
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2006 - 09:10 #7
linket i artiklen virker ik :-/
Avatar billede gratis Nybegynder
01. november 2006 - 09:13 #8
hent dette freeware program, CD DVD Burning 2.5.1 http://ghosthunter.gh.funpic.de/tools.htm  direkte download, http://ghosthunter.gh.funpic.de/programs/cddvdburning.zip  pak zip filen ud og klik på  cd_dvd_burning.exe så åbner programmet, du klikker derefter på knappen "Burn ISO", vælger din iso fil og brænder den ;)  (programmet skal ikke installeres men blot pakkes ud så er det klar til brug)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2006 - 09:15 #9
Hmm .. er det så brændt som et image? :)
Avatar billede gratis Nybegynder
01. november 2006 - 09:19 #10
så er det brændt på den rigtige måde ;) en iso fil er en cd der ikke er brændt endnu.
Avatar billede nva Praktikant
01. november 2006 - 09:21 #11
Nero StartSmart er rimelig simpel - Vælg DVD i højre øverste hjørne først, så 'copy and backup' - 'burn image to disc' - vælg iso-fil og 'next'. Det skulle være det.
Avatar billede nva Praktikant
01. november 2006 - 09:25 #12
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2006 - 09:37 #13
gratis -> Det virkede sq :D smider du et svar :)
Avatar billede nva Praktikant
01. november 2006 - 09:53 #14
Pas på med at klikke på links fra det link gratis har lagt. Jeg klikkede på linket til en isoburner-'et eller andet' og fik en popup vedr. noget avproxy-skidt :-(
Avatar billede nva Praktikant
01. november 2006 - 09:54 #15
Altså fordi der var virus/malware på siden jeg kom ind på.
Avatar billede glargaard Nybegynder
01. november 2006 - 09:59 #16
Brug CDBurnerXP - det er nemt og det er gratis.
Avatar billede gratis Nybegynder
01. november 2006 - 10:36 #17
jeg samler ikke på point, så gi dem til de andre der har været med i tråden ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2006 - 11:49 #18
Okay, tak for jeres tid og hjælp ;)
Avatar billede gratis Nybegynder
01. november 2006 - 12:25 #19
du er velkommen til hjælpen, men jeg synes nu nok at "nva" sq ha haft lidt point også.. men det er selvfølgelig op til dig, for lige øje på at du er ny herinde, så velkommen til :) og her er en nyttig site om brug af Eksperten, http://www.expfaq.dk/