Avatar billede luffe10 Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows xp oem version

Jeg har lige købt en version af xp home oem på http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=100103
til min nye pc.
Men er blevet lidt forviret af og snuse lidt omkring herinde.
Jeg har læst at man ikke kan skrifte hardware en ud når man bruger en oem version, er det rigtigt?
Forstår det ikke helt, hvis nu der ryger et bundkort i min pc, skal jeg så til og købe en ny version af xp?
håber der er nogle derude der kan fortælle mig, hvordan det her oem sjov det virker..

mvh. luffe10
Avatar billede hldc Nybegynder
30. oktober 2006 - 19:00 #1
Avatar billede hcma Novice
30. oktober 2006 - 19:09 #2
selvfølgelig kan du udskifte nogle ting som er defekte. det er bare ikke alt som kan udskiftes uden man skal Aktivere igen.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;307890
og så nok det mest interessante:
Hvor mange komponenter kan der udskiftes før der kræves re-aktivering:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;307890
Avatar billede hcma Novice
30. oktober 2006 - 19:14 #3
En OEM version må i princippet kun benyttes sammen med den hardware den er leveret med. Men enhver hardware kan gå "kold", hvorfor man er tvunget til at udskifte den.
Hvis der så opstår problemer vedr. Aktivering, kan man altid ringe til Microsoft på det nummer som kommer frem på skærmen, hvis der er problemer, og de er så meget behjælpelige med at få maskinen korrekt registreret igen.
Avatar billede hcma Novice
30. oktober 2006 - 19:14 #4
læs også lige lidt her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no1
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. oktober 2006 - 22:34 #5
Windows Vista bliver kun til låns. Efter sigende kan softwaren kun genregistreres en enkelt gang. Det forholder sig nemlig sådan at Bill mangler penge. Så mine lovlige XP CD'er kommer til at holde mange år endnu.
Avatar billede luffe10 Nybegynder
02. juli 2007 - 12:39 #6
lukker nu
Avatar billede hcma Novice
02. juli 2007 - 12:46 #7
fik du ikke nogle kommentarer du kunne bruge, siden du selv tager pointene ??