Avatar billede connect Nybegynder
30. oktober 2006 - 15:46 Der er 3 kommentarer

Online Kalender - til freelance booking

Hej,

Jeg har behov for at kunne sende en email ud til en række medlemmer/freelancere som lever at at udføre tidsafgrænsede opgaver. Mit ønske er at finde en "online-calender" som rummer en funktion så den enkelte freelancer kan oprettes som bruger - logge ind - og anføre hvornår han er "booket" og hvornår han er "ledig" til nye opgaver. Den enkelte bruger skal naturligvis ikke have mulighed for at kunne se "de andre" - og dermed skal der være en slags "administrator funktion" så jeg er den eneste som kan se et samlet overblik.

Jeg forestiller mig at den enkelte bruger skal oprette sig med Navn, kontaktinfo og Titel (Java udvikler) således så jeg kan se det i den "samlede kalender".

Jeg vil umiddelbart tro at der må findes et simpelt system som kan købes billigt, hvis ikke endda gratis, da det ikke skal integreres med Outlook etc...Tænkte på om Myspace eller lign. allerede kendte sysmter rummer denne funktionalitet.

Har nogen derfor kendskab til - kan henvise til eller lign, vil jeg være meget taknemmelig.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. oktober 2006 - 17:06 #1
der findes flere gratis online kalender der kan klare opgaver til mindre grupper.
F.eks. bruger jeg groupcare til vores gruppe, og det er gratis hvis du er sol.dk bruger. Der findes også en betalingsudgave, der kan lidt mere. Hvis det ikke er hvad du ønsker, kan jeg forslå flere både shareware og freeware, el. opensource...
Avatar billede connect Nybegynder
01. november 2006 - 10:27 #2
Jo tak...du må da meget gerne foreslå et par konkrete shareware/freeware programmer....igen er det dog vigtigt at understrege at der skal være en Adm.funktion som kan se "alles" kalenderaftaler, mens den enkelte "bruger" kun kan se sin egen...
Avatar billede connect Nybegynder
08. november 2006 - 11:14 #3
hvis der ikke er flere konkrete bud, vil jeg tillade mig at LUKKE