Avatar billede eneq Nybegynder
30. oktober 2006 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nægtet adgang til PIX 515E / ingen console / ssh / telnet

Hey

Jeg har fået fingre i en en Pix 515E , som jeg har rimelig store udfordringer med at komme ind i og slette konfigurationen.

Har en mistanke om at consollen på en eller anden måde er begrænset eller defekt. Jeg kan sagtens se boot, men den modtager ikke input fra tastaturet.

Der er ingen adgang via pdm , telnet, eller ssh -enten fordi det er slået fra, eller fordi det ikke tillades i det ip net jeg nu sidder i.

Og hvad endnu bedre er , er at jeg ikke kender enable kodeord, så det er rimelig vigtigt jeg kan komme i monitor mode , og få slettet det kodeord.

Nogen gode forslag ?? og er det mon overhovedet muligt ?
Avatar billede rubeck Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:26 #1
Du må nok have fat i et "Console" kabel og flg: http://www.cisco.com/warp/public/110/34.shtml
Avatar billede eneq Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:54 #2
"Har en mistanke om at consollen på en eller anden måde er begrænset eller defekt. Jeg kan sagtens se boot, men den modtager ikke input fra tastaturet."

Dvs jeg har haft consolkabel på, faktisk er det det første jeg altid gør , har prøvet med flere forskellige kabler.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
02. november 2006 - 21:23 #3
Hej eneg.

man kan ikke slå consolporten fra på en pix :)    , (9600,8,1 det er sådan porten skal være)

hvis jeg hvar dig så ville jeg lave en password reset på boxen,
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/vpndevc/ps2030/products_password_recovery09186a008009478b.shtml

så kan man jo der efter ligge ver. 7 på ;)
Avatar billede eneq Nybegynder
02. november 2006 - 22:37 #4
Hey Jens

Som jeg har skrevet ovenover så kan jeg sagtens bruge consoladgangen, jeg kan bare ikke lave input til den - og ja, den vejledning du har sendt kender jeg godt, men den er godt nok svær at lave når man ikke kan komme i monitor mode :)

Men tak for dit svar
Avatar billede jens_bach Nybegynder
06. november 2006 - 00:20 #5
;) prøv fra en anden pc..

der er ikke rigtig nået ander og prøve, andet end og tage flash chippen ud og over i nået der kan læse den
Avatar billede lobster Nybegynder
18. november 2006 - 22:13 #6
Tjeck dine settings i minicom eller den klient du nu bruger. Den ser sådan her ud hos mig:
    │ A -    Serial Device      : /dev/ttyS1                                │
    │ B - Lockfile Location    : /var/lock                                │
    │ C -  Callin Program      :                                          │
    │ D -  Callout Program      :                                          │
    │ E -    Bps/Par/Bits      : 9600 8N1                                  │
    │ F - Hardware Flow Control : Yes                                      │
    │ G - Software Flow Control : No