Avatar billede -veile- Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:01 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Lovlig musik køb på nettet

Hej

Jeg er igang med et større projekt.. Og i det projeky ønsker jeg at mine medlemer kan købe forskellige produkter.. indenfor elektronik og musik branchen... Har fundet en grossist til elektronik delene.. men jeg mangler rigtig meget viden indenfor lovlig køb af musik på nettet. og hvor skal jeg anskaffe mig den lovlige musik fra ??

Håber i kan hjæl

Tak!

// Jacob Veile
Avatar billede udvikler Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:10 #1
Tdc.dk?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. oktober 2006 - 18:28 #2
Godt nok et gammelt link, men måske det stadig kan bruges.  (Jeg har ikke tjekket)  :-)
http://www.eksperten.dk/spm/564021
Avatar billede -veile- Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:42 #3
ved ikk om jeg udtrykte mig klart nok! men det skal ik bruges til privat burg.. som til min virksomhed, som så skal sælge det til brugere på min side
Avatar billede vejmand Juniormester
29. oktober 2006 - 18:45 #4
Okay, sorry, læste ikke lige spørgsmålet rigtig.  :-)
Avatar billede udvikler Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:46 #5
Jeg forstod det godt, men jeg har set at andre folk har fået tdc til at hoste deres system ved at betale dem. (enten det, ellers så laver de falsk reklame og udnytter dem)

prøv at ringe ind til tdc og høre?
Avatar billede -veile- Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:53 #6
okay! prøver jeg så
Avatar billede -veile- Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:55 #7
hmm tænkte os lidt på hvor tdc har deres musik fra
Avatar billede hacked Nybegynder
29. oktober 2006 - 19:36 #8
De har nok lavet en aftale med fx. http://www.universal.dk/ og http://sonybmg.dk/.
Derudover skal man nok have en aftale med http://www.koda.dk/ eller http://www.gramex.dk såfremt du vil tilbyde kunder snippets af de enkelte musikstykker. Kontakt pladeselskaberne så skal de nok hjælpe dig på vej.
Avatar billede k_konradsen Nybegynder
29. oktober 2006 - 19:56 #9
Prøv at kigge lidt på dette firma: http://www.phonofile.dk/
Tror de har alt du skal bruge ellers kan du læse lidt om det på Amino.dk http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=6029
Avatar billede hacked Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:06 #10
TDC musik butik bliver leveret af http://www.247ms.com/ såvidt jeg har kunne læse mig frem til.
Avatar billede hacked Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:07 #11
Avatar billede hacked Nybegynder
30. oktober 2006 - 00:01 #12
De tilbyder et samlet løsning samt har aftaler med pladeselskaberne.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
30. oktober 2006 - 12:58 #13
Alle danske musikudbydere på nettet SKAL have en aftale med phonofile.dk

Det er et krav efter aftale mellem KODA, NCB og de danske pladeselskaber og musikudbydere. Der er ingen alternativer så længe selskabet er dansk!
Avatar billede hacked Nybegynder
30. oktober 2006 - 13:29 #14
Avatar billede hacked Nybegynder
30. oktober 2006 - 13:31 #15
peterkopi >> Hvor stor det henne? Giv venligst et link til den aftale.
Avatar billede hacked Nybegynder
30. oktober 2006 - 13:32 #16
står*
Avatar billede peterkopi Nybegynder
30. oktober 2006 - 13:54 #17
Avatar billede peterkopi Nybegynder
30. oktober 2006 - 13:57 #18
..og undskyld. Citat: Alle danske musikudbydere på nettet SKAL have en aftale med phonofile.dk
..det var lige en tanketorsk. Phonofile er ikke part på anden måde end, at de har samlet de fleste danske musikværker som de leverer videre til musikudbydere på Internettet.

Aftalen, der SKAL laves, er naturligvis den jeg linker til i ovenst. ;-)
Avatar billede hacked Nybegynder
30. oktober 2006 - 14:43 #19
Så er vi enige :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
01. november 2006 - 20:24 #20
fra bunden: når et band eller solist indspiller materiale har de en kontrakt med et pladeselskab som enten selv er publisher (holder rettighederne) eller disse ligger hos en tredie part, den der har forlagsretten "ejer" musikken eller rettere besider rettigheden til at distribuere/s¿lge musikken (hvoraf kunstneren får en mindre bid af kagen, meget afh¿ngigt af selskab og indspilningsomkostninger, marketingbudget osv.) denne aftale er en "forlags-kontrakt". Holderen har her efter muligheder for at lave forskellige distribu¸raftaler, i gamle dage var det forhandlerk¿derne, nu er der med nettet og fx supermarkeder flere muligheder, og forlaget vil selvf¸lgelig fors¸ge at d¿kke mest muligt. distribu¸rene kan herefter lave yderligere aftaler.
så for at s¿lge musik skal du enten have aftale med forlaget, eller et organ der representerer en samling at forlagskontrakter. desv¿rre er jeg ikke opdateret på disse, men det burde v¿re til at finde, KODA, NCB, Dansk Artisk Forbund, Dansk Musiker Forbund (DMF) kan med garranti hj¿lpe til med den danske del.
Avatar billede webname Nybegynder
02. juni 2007 - 20:26 #21
Hvad med safepro.dk..
Hvis du syntes det er intressant, vil jeg måske godt deltage i dit projekt..

//Jannik Hansen - jh@webname.dk
PS. Jeg har et par gode domæner, til foremålet jeg aldrig er kommet igang med. pga uddannelse i web..