Avatar billede tatsudoshi Nybegynder
27. oktober 2006 - 18:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

styrerelæ i bil

Jeg har købt et styrerelæ
http://thansen.dk/product.asp?c=765213192&n=1200297316&pn=1223837462

det er meningen jeg skal kunne starte bilen ved at først tænde for strømmen på en vippekontakt og derefter give tænding til starteren med en trykknap.

jeg havde tænkt mig at omtrække de ledninger der sidder til tændingslåsen ned til relæet og videre til trykknappen. Vippekontakten skal få relæet til at "åbne", sådan som jeg har forstået det.

Men hvilket ben på relæet er til hvad?

Hvis I allerede nu kan give gode råd og tips til det her, er I meget velkommende :)
Avatar billede inglenook Praktikant
27. oktober 2006 - 18:36 #1
ben 85 + 86 er relaespolen
ben 30 + 87 er relaekontakten
Avatar billede inglenook Praktikant
27. oktober 2006 - 18:36 #2
er de ikke maerkede under bunden ?
Avatar billede tatsudoshi Nybegynder
27. oktober 2006 - 18:50 #3
jo det er de, men jeg har aldrig prøvet at bruge sådan et relæ før.
Ehm, kan du fortælle mig hvad er spolen og kontakten?
Avatar billede inglenook Praktikant
27. oktober 2006 - 18:56 #4
der skal 12V over spolen for at faa relaeet til at traekke. Relaekontakten skaber saa forbindelse mellem de to ben. Skal se om jeg kan finde en tegning
Avatar billede tatsudoshi Nybegynder
27. oktober 2006 - 18:59 #5
dvs vippekontakten skal på spolen, for at få strøm på bilen, ik?
Avatar billede inglenook Praktikant
31. oktober 2006 - 22:04 #6
ups havde glemt den her. Kom du videre .... ?
Avatar billede tatsudoshi Nybegynder
25. februar 2007 - 12:51 #7
Yup, jeg var nød til at sætte et relæ mere på, da der er to strømkredse, men det virker kanon nu.