Avatar billede noobsaibot Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

VS 2005 Express - hvor finder jeg min dll

Har lige prøvet at lave en web app i VS 2005 Express for første gang, men jeg kan bare IKKE finde ud af hvor min assembly er ..
Hehe, nogen der kan hjælpe mig med at finde min .dll?
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:10 #1
Eller rettere .. kan ikke se den compiler. Den builder vist kun?
Avatar billede sneakraid Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:13 #2
"Hvilken dll?", tænker man så. Så du bliver nødt til at forklare det lidt bedre. Men dll filer plejer som regelt at ligge i Bin mappen.
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:16 #3
minwebapplikation.dll

Men al source code skal vel bare ligge i "App_Code" og så bliver det compilet run-time ?
Avatar billede sneakraid Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:18 #4
Hvis du f.eks. bare builder og kører det fra VS, bliver der som std. ikke lavet nogen dll fil. Det gør der først hvis du ber den om det aka. publisher dit website :)
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:19 #5
JEg vil gerne have fat i den dll, hvorn gør jeg det?
Avatar billede sneakraid Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:21 #6
i menuen Build > Publish Website.
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:23 #7
Findes det menupunkt også i Express udgaven? Har allerede kigget efter det :)
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:25 #8
Kan være min overskrift er lidt forvirrende .. Jeg sidder med Visual Web Developer 2005 Express Edition for lige at slå det på plads.
Avatar billede sneakraid Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:30 #9
Arh, nu er jeg jo ikke vant til Express. Kiggede lige efter på msdn og fandt følgende "The Publish Web Site utility is not available in Visual Web Developer Express edition."

Så det med dll tror jeg du må undvære, men som sagt har jeg ikke brugt express, så jeg skal ik med sikkerhed kunne sige at du ikke kan lave dll filer.

Men jeg tror dog du skal over i noget Visual Studio i stedet for.
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:31 #10
Okay - har du et link til der hvor du fandt det?

Kan ikke forstå hvad man kan bruge Web Developer til hvis man ikke kan compilere sit project.
Avatar billede sneakraid Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:33 #11
Det er vist både en Visual Web Developer og en Visual Web Developer Express, så hvis du kan få fat i NON-express versionen, burde du kunne.

http://msdn2.microsoft.com/en-US/library/1y1404zt.aspx
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:38 #12
Aha .. Jeg skal vist bare have fat i VS 2005.

Tak for hjælpen, smid bare et svar :)
Avatar billede sneakraid Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:41 #13
;)
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:44 #14
Express udgaven har ingen funktioner, der gør én i stand til at compile sit projekt, hvorimod Visual Web Developer har 2. Det kan man jo ikke bruge til så meget :)