Avatar billede zaknafein Praktikant
26. oktober 2006 - 19:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Efter at have ændret workgroup staller XP i opstart

Lige et spørgsmål.

Jeg ændrede workgroup til "Workgroup" på en af mine computere så den hed det samme som en anden. Så kunne de også godt finde hinanden, men nu er boot blevet super langsom.

Dvs. den stall'er 2-3 minutter med næsten sort skærm (der er en lille hvid underscore øverst) i opstart. . og fortsætter derefter normalt!

Jeg har bedt den pænt om at lade være, men det hjalp ikke.
Hvad kan jeg mon gøre?
Avatar billede zynzz Praktikant
26. oktober 2006 - 20:17 #1
Jeg vil først lige sige jeg godt kunne lide:
"Jeg har bedt den pænt om at lade være, men det hjalp ikke." :)

Er du 100% sikker på det er efter den episode at, og at du ikke har installeret noget?, har du evt tjekket om du har spyware/adware + evt. virus/vira på ?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2006 - 20:21 #2
Det lyder jo næsten som da Win98 i gamle dage stod og ledte efter en ip-adresse, er du sikker på at det ikke er sådan noget der spøger
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
26. oktober 2006 - 23:09 #3
Prøv at kigge i logbogen. den kan give dig et fingerpeg om hvad der hænger.
Avatar billede gratis Nybegynder
27. oktober 2006 - 00:35 #4
en ting mere der tar' tid:
hvis ikke du har brug for at der blir søgt på netværks printere og mapper, ka du slå det fra:

|KontrolPanel|Mappeindstillinger|Vis| er der flueben i "Søg automatisk efter netværksmapper og printere" så fjern det.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. oktober 2006 - 00:53 #5
Den virker kun, hvis han samtidig sletter de mapper der ligger under Netværkssteder. Ellers vil den blive ved med at opdatere disse ved login.
Avatar billede gratis Nybegynder
27. oktober 2006 - 02:09 #6
ja det er korrekt, men der blir ikke scannet efter nye mapper og printere, http://support.microsoft.com/kb/320138/da
Avatar billede zaknafein Praktikant
28. oktober 2006 - 13:56 #7
Det er underligt. Nu den havde været startet 2-3 gange normalt (dvs. ved jeg venter 2-3 minutter og lader den køre) så starter den normalt.

Hvis jeg skifter workgroup igen, staller den igen indtil den lige som har vænnet sig til at være skiftet!

Men ok det kan være den er utryg ved at blive skiftet over i en anden workgroup hele tiden!

Lige som den havde lært alle sine netværkssteder at kende, river jeg den over til et nyt sted!

Windows er i sandhed på mange måder som et skilsmisse damp barn!
Avatar billede zaknafein Praktikant
28. oktober 2006 - 13:58 #8
Nej nok ikke damp barn sådan som den bare staller!

Vi har nok at gøre med et autistisk OS.
Det forklarer jo også hvordan den kan huske hele registreringsdatabasen i sin hukommelse!!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. oktober 2006 - 22:04 #9
Din logbog burde stadig kunne fortælle dig hvad der er galt. Kig efter hændelser der har taget lang tid om opstart.
Avatar billede zaknafein Praktikant
31. oktober 2006 - 20:47 #10
Ah ja det kan jeg se!
Efter "workgroup changed" eventen kommer der en række fejl.
Det kan være det er en af dem!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. november 2006 - 22:29 #11
Finder du ud af noget?
Avatar billede zaknafein Praktikant
02. november 2006 - 21:17 #12
nææ. kan ikke se hvilken af dem der var skyld i det!

Der er en 4-5 mulige.
Men jeg synes du skal ha pointsne, selvom det ikke er et problem mere.
Da svaret jo ligger der i den log et sted :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. november 2006 - 21:42 #13
Ok, du bestemmer. Det er også lidt svært at hjælpe videre. Det kræver næsten man sidder ved maskinen.