Avatar billede bobjerg Nybegynder
25. oktober 2006 - 14:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke køre WLAN på hp bærbar

Hej
Jeg har en hp pavilion dv8000, der kører XP Home og har et wireless-netkort "Intel PRO/Wireless 3945abg Net"

Mit problem er, at når jeg vil oprette forbindelse til et trådløst netværk, går jeg ind under Kontrolpanel-Netværksforbindelser-Trådløs Netværksforbindelse. Men så står der:

"Windows kan ikke konfigurere denne trådløse forbindelse
Hvis du har aktiveret et andet program til at adminstrere denne trådløse forbindelse, skal du bruge den software.
Hvis du vil have, at Windows skal konfigurere denne trådløse forbindelse, skal du starte tjenesten Automatisk konfiguration af trådløse enheder (WZC). Hvis du vil have oplysninger om hvordan tjenesten startes, skal du se i artiklen 871122 i Microsoft Knowledge Base på webstedet http://www.microsoft.com"

Da jeg ikke kan se, at der er noget program, der erstatter WZC, har jeg fulgt vejledningen hos Microsoft, men det kan ikke lykkes. Der nævnes blandt andet, at jeg skal vælge et faneblad "Trådløs forbindelse" i netkortets egenskaber, men i disse egenskaber er der kun "generelt" og "avanceret".

Jeg har også prøvet at installere Intel PROSet fra HP's hjemmeside. Et program, der skulle kunne kommunikere med såvel netkortet som skabe forbindelse til det trådløse netværk, men den vil ikke finde netkortet.

Har du et bud på, hvad jeg skal gøre?
Avatar billede bobjerg Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:51 #1
Jeg har selv løst problemet. Det viste sig, at jeg skulle downloade programmet Intel PROSet version 6.0. Så virkede det. I det samme programmet var installeret, var der hul igenenm.

Mærkeligt er det dog, at man sælger en ny computer, som siges at understøtte WLAN og som ikke har det nødvendige software... :-(
Avatar billede bobjerg Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:52 #2
Jeg har selv løst det.
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2006 - 23:12 #3
så mangler du at ligge et svar og accepter det selv.
Avatar billede bobjerg Nybegynder
27. oktober 2006 - 06:40 #4
Så gør jeg det - var bare lidt usikker på rutinen, og om man måtte lukke det selv.
Avatar billede kenp Novice
27. oktober 2006 - 08:12 #5
Det må man natuligvis hvis man selv har løsningen... bare en god skik at skrive løsningen så andre som kommer i samme sitiuation, kan få hjælp ved at søge.
Avatar billede bobjerg Nybegynder
27. oktober 2006 - 08:58 #6
Løsningn er:
download programmet Intel PROSet version 6.0. Så virker det. I det samme programmet var installeret, var der hul igenenm.