Avatar billede hyggehesten Nybegynder
25. oktober 2006 - 14:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af netkort

I dag var jeg lige en tur ude og købe D-Links netkort dge-528t, og ifølge databladet er der drivere til linux med.. MEN, disse er kun til 2.2 og 2.4. Hvordan får jeg installeret en driver på min Linux server 2.6.8-2-386 #1 Tue Aug 16 12:46:35 UTC 2005 i686 GNU/Linux ?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
25. oktober 2006 - 15:43 #1
De er sikkert en del af 2.6 kernen men den skal garenteret først aktiveres.

Det nemmeste er måske at smide installations cd'en i og fortage en upgrade uden at ændre på filsystemet. Det kan være at den automatisk aktivere netkortet herved.

Jeg skal ikke kunne sige om det er den mest hensigtsmæssig metode, så det kan være at du bør vente på om der skulle komme et mere kvalifiseret svar.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
25. oktober 2006 - 15:46 #2
Ved nærmere eftertanke: Til RedHat distributionerne findes der et program der ved hver opstart detektere ny hardware, Kudzu hedder det. Det kan være der findes en tilsvarende service til Debian?
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
25. oktober 2006 - 15:53 #3
Hvis jeg prøver at geninstallere via. netinstall cden kommer den og siger at den ikke genkender den, så tror ikke det er tilfældet man kan det.
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
26. oktober 2006 - 23:27 #4
fandt selv ud af det -_-