Avatar billede suckatphp Nybegynder
25. oktober 2006 - 00:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indkøb af computere til efterskole

Hej

Håber der er nogen der kan give et bud på hvad jeg skal købe.

Jeg skal indkøbe 15 pc'ere til en efterskole. De skal primært bruges til elevernes internet brug, men skal også kunne bruges til Macromedia Flash og Dreamweaver. Endvidere er det et krav at de har firewire indgang, da vi også skal have mulighed for at videoredigere på dem.

Budgettet er ca. 7000 kr. per pc inkl. skærm inkl. moms.
Computeren skal inkludere en licens til windows + en licens til MS word.

Hvad ville I købe og hvorhenne ville i købe det?

Takker på forhånd for svar!
Avatar billede adema Nybegynder
25. oktober 2006 - 07:48 #1
ville vælge et intel setup og smide minimum 1gb ram i.
af grafikkort skal du nok op over FX (5'er) serien, altså et 6000serie kort, vil mene 6600GT vil være rigeligt.

du kan evt prøve og se på SHG.dk eller midt-data.dk. dem har jeg selv rimelig god erfaring med, og de er efterhånden blevet to af de bedste, i min mening.

jeg vil tro de kan klare dine behov.

kan prøve at lave nogle forslag når jeg kommer hjem fra arbejde i eftermiddag hvis det er. så må vi om budgettet kan overholdes.
Avatar billede suckatphp Nybegynder
25. oktober 2006 - 11:54 #2
Hej adema

Tusinde tak for dit svar ... jeg vil meget gerne se et eller flere konkrete forslag
Avatar billede adema Nybegynder
25. oktober 2006 - 20:49 #3
http://www.edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=11033&Type=3&ID=1

Her er en du burde kigge på, det er hos Foeniks-Computer der ligger i København, de er komplette med 19" fladskærm til under 7000kr, og hvis du vil bruge de 7000,- så vil jeg foreslå dig at ringe dertil og få konfigureret et specifikt setup af en medarbejder, så har du også en chance for at fortælle dem præcist hvad de skal bruges til.
Avatar billede suckatphp Nybegynder
04. januar 2007 - 16:31 #4
Da der ikke er lagt et svar, lukker jeg tråden. Tak for hjælpen Adema!
Avatar billede adema Nybegynder
05. januar 2007 - 09:57 #5
du skal da være så velkommen

godt nytår.