Avatar billede seifert-king Nybegynder
24. oktober 2006 - 12:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fil beskadiget eller mangler

Hej

Min Laptop  kommer med denne fejlmelding:
"Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Du kan forsøge at reparere denne fil ved at starte windows installation ved hjælp af installationsprogrammet cd-rom.
Vælg *r* i det første skærmbillede for at reparere."

Men der sker intet når jeg trykker r, hvad kan jeg ellers forsøge ?
Avatar billede seifert-king Nybegynder
24. oktober 2006 - 12:14 #1
Nu kom jeg ind på avancerede indstillinger for Windows og har prøvet at vælge "sidst kendte fungerende konfiguration (hvor systemet virkede)", men det uden held.
Avatar billede hcma Novice
24. oktober 2006 - 12:15 #2
Avatar billede seifert-king Nybegynder
24. oktober 2006 - 12:20 #3
Ja, men som sagt sker der ikke en skid når jeg trykker 'r'.

Mit første billede er IBM - Thinkpad og derefter sort skærm og så kommer fejlmeddelsen.

Nu har jeg ikke noget på maskinen som jeg ikke har gemt andre steder, så måske jeg bare skulle formattere den!
Avatar billede seifert-king Nybegynder
24. oktober 2006 - 12:22 #4
Hvordan formattere jeg ?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. oktober 2006 - 12:25 #5
Avatar billede hcma Novice
24. oktober 2006 - 12:35 #6
;o)
Avatar billede seifert-king Nybegynder
24. oktober 2006 - 12:37 #7
Den er sgu helt gal.

Kan ikke engang komme i BIOS. Det er en IBM THinkpad jeg har og har både prøvet at trykke F1 og Delete
Avatar billede seifert-king Nybegynder
24. oktober 2006 - 13:03 #8
Juhuu, så lykkede det vist!

Kom med et svar, så kaster jeg lidt point!
Avatar billede vejmand Juniormester
24. oktober 2006 - 13:29 #9
Hmm, ved ikke lige hvem du mener, men vi kan da begge sende et svar.  :-)
Avatar billede hcma Novice
24. oktober 2006 - 13:32 #10
svar ;o)  du kan bare afvise mit svar, hvis du ikke kunne bruge forslaget
Avatar billede seifert-king Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:20 #11
Jeg brugte det første link
Avatar billede hcma Novice
24. oktober 2006 - 17:37 #12
takker for point  :o)
Avatar billede hcma Novice
24. oktober 2006 - 17:38 #13
og så har du jo også linket til repair/formatering/installering på det andet link (som jo også kommert fra mit site) :o)))