Avatar billede zneeker Nybegynder
24. oktober 2006 - 08:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

IP-adresse konflikt

Jeg har 2 computere i huset hvor den en kører trådløst og den anden på kabel. Mit problem er jeg får en meddelse om Windows systemfejl.: "der blev fundet en IP-adressekonflikt" med et andet system på netværket. Har haft slukket ALT, og tændt først modem så router så 1. PC så 2. PC og så kommer meldingen også der. Har forsøgt at reparare netværket, men så kommer følgende melding. "Reparationsforbindelse. Følgende trin i reparationen mislykkedes: Fornyer IP-adressen.
Kontakt netværksadministratoren eller internetudbyderen."
Håber nogen har løsningen da min søn er ved at trænge til at komme tilbage på nettet :-)
Avatar billede krohn Praktikant
24. oktober 2006 - 08:59 #1
Er begge pc'er sat til at få automatisk yildeling af ip adresser? Eller er de begge eller den ene sat til fast ip, og hvis ja er det så den samme som router?
Bare en tanke
Avatar billede krohn Praktikant
24. oktober 2006 - 08:59 #2
yildeling= tildeling
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. oktober 2006 - 09:22 #3
Er din router en NAT router der anvender interne ip adresser på indersiden, eller får du tildelt ip adresser af din udbyder.

Hvis du får ip adresser af din udbyder, skal du lige kontrollerer dit abonnement. Hvis du f.eks. har en fast ip adresse (eller to) vil du kun kunne have det antal enheder på nettet som du har ip adresser til. Ellers skal du have NAT og derefter bruge interne IP adresser
Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2006 - 09:38 #4
alternativt kunne problematikken være at både din router fra din ISP, OG din trådløse AP uddeler IP adresser... så pc'en på det trådløse får samme ip som den på ethernet.
Avatar billede zneeker Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:23 #5
Min router er en LG - LWG5400R. den udeler vist nok IP-adresser automatisk. Det har fungeret tidligere, har kørt med det i nogle år. Men problemet opstod pludselig her i går. Jeg har Stofanet abb. med tilfældig IP-adresse, Har ikke fået tildelt IP-adresse af min udbyder.
Avatar billede zneeker Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:39 #6
Har haft besøg af en expert som har fået det op at køre igen. Jeg takker mange gange for deltagelsen. Jeg kan dele pts. så kom med svar
Avatar billede krohn Praktikant
24. oktober 2006 - 18:06 #7
Nej tak
Avatar billede zneeker Nybegynder
24. oktober 2006 - 18:10 #8
Okay :-)
Avatar billede hejberg Juniormester
24. oktober 2006 - 23:47 #9
har du prøvet inde i din router at låst din Mac-adresse på den bærbar
og derefter givet den en ip adresse

hilsen Hejberg