Avatar billede alphahouse Nybegynder
24. oktober 2006 - 08:25 Der er 10 kommentarer

Opsætning Umbraco CMS system

Hej alle sammen. Jeg er ny her og vi i første omgang høre om der er nogle som kan hjælpe med opsætning af CMS systemet Umbraco?

Jeg har downloadet og installeret filerne på mit webhotel. JEg har forsøgt at lave de rette ændringer i Webconfig, men ak uden held tror jeg.

Jeg har webhotel ved 123Hotel / Wannafind.dk og der er .NET på webhotellet.

Fejlen er at den skriver: Server Application Unavailable
Avatar billede softspot Forsker
24. oktober 2006 - 08:29 #1
Kan du evt. prøve at vise hvordan din web.config ser ud?

Du vil i øvrigt nok få mere målrettet hjælp i Umbraco's eget forum: http://forum.umbraco.org
Avatar billede softspot Forsker
24. oktober 2006 - 08:34 #2
Har du sørget for at de relevante mapper har skriverettigheder for network service (og hvad der nu ellers står i installationsguiden)?
Avatar billede moskjaer Nybegynder
24. oktober 2006 - 08:36 #3
Det tyder umiddelbart på at nogle af undermapperne ikke er opsat som applications i IIS
Avatar billede alphahouse Nybegynder
24. oktober 2006 - 08:39 #4
Alle mapper har skriverettigheder ja.

Det eneste jeg har ændret i Webconfig er streng til MS SQL databasen i bunden af filen. Har fjernet brugernavn og adgangskode.

value="Server=80.196.101.113;Database=mssql3.123hotel.dk;User ID=IKKE VIST;Password=IKKE VIST;Trusted_Connection=False" />
  <add key="umbracoSmtpServer" value="80.196.101.113" />
  <add key="umbracoHideTopLevelNodeFromPath" value="true" />
  <add key="umbracoEditXhtmlMode" value="true" />
  <add key="umbracoUseDirectoryUrls" value="false" />
  <add key="umbracoDebugMode" value="false" />
  <add key="umbracoTimeOutInMinutes" value="20" />
  <add key="umbracoDisableVersionCheck" value="true" />
  <add key="umbracoDisableXsltExtensions" value="true" />
  <add key="umbracoDefaultUILanguage" value="en" />
  <add key="umbracoProfileUrl" value="profiles" />
  <add key="umbracoConfigurationDone" value="" />
- <!--  optional connection string for stat data - if empty and stat is enabled the default connection string will be used (umbracoDbDSN above)
  -->
  <add key="umbracoStatDbDSN" value="" />

VDR. deres forum.. ved det, men har fået en masse godt at vide om Eksperten, og med din hurtige respons er jeg glad for mit valg :)..
Avatar billede alphahouse Nybegynder
24. oktober 2006 - 09:33 #5
Vil det hjælpe hvis jeg posted den streng min webhotel udbyder beskriver jeg skal bruge til at få kontakt til MS SQL server????
Avatar billede softspot Forsker
24. oktober 2006 - 09:41 #6
Jeg er usikker på hvad der går galt (jeg har ikke så meget erfaring med Umbraco - jeg har kun sat en håndfuld sites op).

Ligger dit site i roden af webhotellet eller ligger det i en virtual folder under roden? Jeg har ingen erfaring med Umbraco-sites som ikke ligger i roden, men har læst om folk der har problemer med denne konfiguration.

Mht. den streng du skal bruge for at komme i kontakt med din SQL server, så er det vel din connection-string... eller hvad tænker du på?
Avatar billede alphahouse Nybegynder
24. oktober 2006 - 09:48 #7
Hej..

Umbraco ligger i en folder på mit webhotel. Men mappen fungere vel som rod, da jeg har et domæne som peger direkte ned på denne specifikke mappe.

123Hotel har opgivet følgende connection string, men aner ikke hvordan jeg smelter den ind i umbraco???

I ASP.NET kan du benytte følgende kode til at connecte til MSSQL

SqlConnection objConnection = new SqlConnection("Data Source=mssql1.123hotel.dk,1433;Network Library=DBMSSOCN;Initial Catalog=databasenavn;User ID=brugernavn;Password=password;");

objConnection.Open();
// kode
objConnection.Close();
Avatar billede softspot Forsker
24. oktober 2006 - 10:22 #8
Du skal vel bare udskifte din connectionstring

Server=80.196.101.113;Database=mssql3.123hotel.dk;User ID=IKKE VIST;Password=IKKE VIST;Trusted_Connection=False

med den du vist i connection-eksemplet

Data Source=mssql1.123hotel.dk,1433;Network Library=DBMSSOCN;Initial Catalog=databasenavn;User ID=brugernavn;Password=password

Jeg er bare lidt i tvivl om hvorvidt det er forbindelsen til databasen der er problemet. Du har vel et eller andet DB Manager system som sætter dig i stand til at implementere dit databasedesign, så den forbidelse du bruger der, må du kunne bruge...
Avatar billede alphahouse Nybegynder
24. oktober 2006 - 11:25 #9
Den connection string SKAL jeg bruge...

Men det kan måske være et problem at jeg har lagt filerne i en mappe på mit webhotel?? Kan jeg bare ikke forstå da domænet peger direkte ned i mappen og ikke generelt på webhotellet??
Avatar billede softspot Forsker
24. oktober 2006 - 11:31 #10
Hvis domænet starter i den mappe er det fint nok, det jeg snakker om er hvis dit site ligger i en virtuel mappe (f.eks. www.ditdomæne.dk/mitsite/umbraco osv.)

Har du prøvet at indsætte den connectionstring du har fået af din host?