Avatar billede juhl0 Nybegynder
19. maj 2001 - 18:06 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Kan en brændt cd spores?

Hejsa.

I øjeblikket er jeg på efterskole. Her har jeg oplevet en lang række ubehagelige tyverier! Jeg har fået stjålet alle mine brændte cd\'er (ca. 50 stk.) Jeg vil derfor gerne bevise overfor vedkommende at det er mine cd\'er! Men hvordan kan jeg bevise at cd\'erne er blevet brændt på min brænder? Har en brænder et slags nummer, eller en anden måde så jeg kan finde bevis for at de omdiskuterede cd\'er tilhører mig?

Håber der er nogle der kan hjælpe!
Avatar billede nuki Nybegynder
19. maj 2001 - 18:10 #1
Hvilket program bruger du?

Hvis du er heldig kan dit program have en logfil og hvis du ikke har givet dine cd\'er noget navn hedder de den dato de er brændt og så har de et nummer . f.eks 010519_og så et 4 cifret nummer.
Avatar billede nuki Nybegynder
19. maj 2001 - 18:11 #2
Hvis logfilen er der kan du jo se hvilket nummer cden har givet din cd.
Avatar billede sukos Juniormester
19. maj 2001 - 18:27 #3
Ja, hvis du har valgt at gemme oplysningerne for hver brænding du har foretaget, skulle det være muligt at genkende cd\'en.
Bruger selv Winoncd, men vælger konsekvent ikke at gemme mine \"brænd\"-oplysninger.
Avatar billede isis Nybegynder
19. maj 2001 - 18:39 #4
Men for at svare på præcis det du spørger om:
nej, du kan ikke på selve cd\'en se hvilken brænder den er brændt med.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
19. maj 2001 - 18:45 #5
Mon ikke du skal kontakte skolen istedet ? De vil nok gerne hjælpe dig og skolen med at finde en tyv! Ingen er interesseret i at have en tyv blandt sig.
Avatar billede juhl0 Nybegynder
19. maj 2001 - 19:40 #6
Hmmm....man kan heller ikke sammen ligne to cd\'er? For at se om de er brændt samme sted?

Håber virkelig at der er en der kan hjælpe mig i denne sag!
Avatar billede nuki Nybegynder
19. maj 2001 - 19:46 #7
havde du givet cderne navne