Avatar billede djmoose Nybegynder
23. oktober 2006 - 19:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Markedsføring via portaler

Jeg skal til og markedsføre en hjemmeside indenfor byggebranchen. Er der nogle genveje via internettet, så jeg ikke skal sende ud til håndværkere via brev (som er lidt for dyrt). Det kunne være portaler man skal nævnes i, måder man kan få mange klik på, søgeordsoptimering.... jeg er åben for alle muligheder....

Efter jeg har henvendt mig til håndværker, skal siden ud til alle danskere.... Ved godt det er meget bredt men som sagt alt hjælper...

Deler point til de flittige!
Avatar billede apo Praktikant
23. oktober 2006 - 19:41 #1
Du kan faktisk opnå meget ved at markedsføre dit website via nettet. Google er et nyttigt redskab i den forbindelse.

1. Du kan arbejde på at søgemaskineoptimere dine sider til bestemte nøgle- og søgeord inden for branchen. Enten kan du selv gøre det eller du kan betale dig fra det hos et SEO-firma (men se dig godt for da ikke alle SEO-firmaer er lige fine i kanten).

2. Du kan i forlængelse af søgemaskineoptimeringen annoncere via Google AdWords, og nå ud til potentielle kunder den vej.

[... måder man kan få mange klik på ...]

"Mange klik" er ikke nødvendigvis lige så godt som "få relevante klik". Hvis du skyder med spredhagl på den måde, risikerer du at ramme alt andet end det du sigter efter. Det er langt bedre at sigte efter et defineret mål, og ramme det.

Har du gjort dig nogle overvejelser om hvem din egentlige målgruppe er - hvem du præcis vil henvende dig til? Byggebranchen er et vidt begreb...
Avatar billede heindorff Nybegynder
29. oktober 2006 - 22:28 #3
Du får heller ikke meget ud af at sende breve til håndværkere. Telesalg er en mulighed, men bygge- og anlægsbranchen er en svær nød at knække den vej. De bombarderes med "gode tilbud" og har generelt et kæmpe antiparti overfor telesælgere.

Jeg formoder, at du vil starte en formidlingsservice. Hvis jeg har ret: Har du lavet en markedsanalyse? Der er utallige af slagsen (for mange!) og desværre mange brodne kar med meget kortsigtede strategier, som ødelægger det for de få med gode intentioner. Desuden har branchen travlt, så markedsføring er ikke just det første, de tænker på.

Jeg kunne af gode grunde skrive længe om emnet, men vil i første omgang nøjes med ovenstående. Mht. markedsføringen, så koncentrer dig om at nå ud til håndværkerne. Tro mig, det er mange, mange gange svære end at nå ud til "alle danskerne" (for nu at bruge din ord). Hvis du er klar til at kæmpe en sej kamp, så klø på. Der er utallige faldgruber.